Bak maskene…

 

Bak maskene er du og jeg…
Det er ikke sånn at vi har forandret oss akkurat. Vi er de samme bak der. Men det er ikke lett å se..
Litt skummelt er det…Litt vondt i magen får man kanskje, av at det virkelig er SÅNN verden er nå..Litt rart og surrealistisk er det hele… 

Men.. Her i Coronaens hovedstad har man ikke store valget. Det er ET av TRE:
-Enten så reiser du utenom rushen, hvor det er nærmest TOMT på trikk og bane, eller du GÅR til og fra jobb ELLER man drar akkurat når det passer seg, og kjører på med munnbind, fordi det er faktisk helt umulig i rushen å holde metern!

Jeg var helt klar i går, for å prøvekjøre masken på hjemveien. På morgenen dro jeg så tidlig at det er nesten tomt for folk på MIN trikk og bane. Men jammen så jeg mange med munnbind nå! Stor forskjell siden forrige uke.  På ettermiddagen hadde jeg gjort meg klar. Spritet hender, fisket opp munnbindet, tatt bare de nødvendige grepene for å få det riktig over nesen og munn/hake. Var bare innom og sjekket med noen som “kunne det” på jobben, om det satt riktig. Og SÅ fikk jeg tilbud om å sitte på med Oslopadda hjem i stedet for. Av med munnbindet, (kaste i søpla) sitte på et stykke med bil, og så en lang gåtur hjem. 

Men i DAG er jeg klar for munnbind, for nå har jeg “øvd” meg litt 😉 

 

 

#munnbind #corona

 

10 kommentarer
    1. Alt blir en vanesak men uansett kan man bli syk og smitta av andre bakterier enn corona. Jeg holder heller meteren enn og bruke munnbind. Men vi står tett og jobber og dt er mye damp og varmt vann der hvor vi er så derfor blir det guffent med munnbind. Ha en fin kveld.

    2. Veldig rart, ja, og surrealistisk… Her i Trønderhovedstaden er det få som går med munnbind. Men må man, så må man. Og du er faktisk lett igjenkjennbar uansett 😉

    3. Ja, viktig å øve.👍 Jeg øvde i helga. Tidligere har jeg bare hatt det på noen få minutter ved nærkontakt, men nå hadde jeg det på en stund. Det er best å la være å snakke (har jeg funnet ut) for da har det lett for å skli ned – til tross for neseklemmen.

    4. Ja, jeg så de anbefalte munnbind i Oslo når man skulle kjøre kollektivt. Rart hvordan det er blitt, men best å være på den sikre siden. Ha en flott dag! ☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg