Bare en tanke…

Jeg tenker en del når jeg går rundt i friluft. Når jeg slipper ut av boblen min som hjemmekontoret er…
Jeg tenker en del når jeg går står og tar opp av posene etter å ha vært i butikken. 
Jeg tenker en del når jeg står foran vasken for 100. gang denne dagen… 

Og den tanken som er mest framtredende er: 

 

-Akkurat nå om dagen er liten sjanse for at jeg blir syk av corona-viruset…

 

 

 

Det er større sjanse for at jeg blir skikkelig dårlig av antibac-forgiftning eller såpe-infiserte matvarer…

 

 

 

 

 

 

 

Vil du kose deg litt før du legger deg? Ta en titt på påskeferien til Salt og Pepper, trykk på linken 🙂

 

 

#refleksjoner 

10 kommentarer
    1. Det eneste jeg gjør er å vaske meg på hendene før jeg spiser, og bruker antibac ut og inn av matbutikker + antibac i bilen (om jeg skal spise underveis). Her på bygda er smittefaren mindre enn i Oslo, så jeg har et ganske så avslappet forhold til det. Lenge siden noen med påvist smitte her, men det er vel bare de sykeste som blir oppdaget.

    2. Huff, ja… I alle fall viktig med såpe som ikke tørker ut hendene når man er hjemme siden man må bakke så mye ute og rund omkring… 😀

    3. Jeg vasker ikke noe jeg kjøper………………. 🙂 Bruker lite antibac hjemme og vasker hendene normalt her hjemme. Tenker meg om hvem jeg er innom……….. antibaccer hendene ut og inn fra butikk…….. og når jeg kommer inn i bilen 😀 hehehe ja man baccer seg snart i hjel…………… men jeg har ikke fått vasking på hodet heldigvis. Er jo mye hjemme og i mitt eget selskap…….. og vet hele tiden HVEM jeg er i kontakt med sånn på privaten. Og det er ikke mange for å si det slik.

      Ønsker deg en god dag ! klem

    4. Rare tider og det blir snart innført munnbind og egne app har alt kommet. Men begge deler er frivillig. Kommer ikke til og bruke noen av delene. For hva skal jeg gjøre hvis jeg fikk en sms om at jeg har hatt kontakt med en som er smitta? Kanskje ringe til fastlegen eller få det på CV-en. Det med munnbind kan minne om at jeg har taushetsplikt og må holde kjeft, eller kanskje tyde på jeg har ikke har pusset tenna på lenge. Men det er sikkert de som har behov for begge delene og som er veldig forsiktig men snart er Norge seg sjøl igjen.

    5. Haha, ja ikke sant! Vasker du alt du kjøper? Av matvarer? Jeg gjør ikke det…..Har jeg ikke tenkt på en gang. Ups… Men såpe og vann er mer effektiv enn antibac fikk vi lære på jobben. Mot akkurat dette viruset. 🙂

      1. He-he…jeg prøver..Gjorde ikke det jeg heller før jeg hørte at “alle” gjorde det. Og at virus kunne sitte LENGE på plast spesielt. Matvarer som har bare papir “slipper”…He-he.. Ja, hørte også det om såpe og vann. Men antibacer litt OPPÅ om jeg er ute og tar på ting. Og det gjør man jo hele tiden, dører, varer osv… Jeg kommer til å HATE den antibac-lukten når dette er over. Og SMAKEN også 😀 ha-ha. Jobber du i dag?

    6. (hehe).. Det å kunne harselere med- og le av tingenes tilstand, er i allefall for mitt vedkommende det som holder meg fra å gå fullstendig fra forstanden. – Og jeg er nok neppe den eneste, for å si det sånn, så dette bør folk virkelig få fritt leide til å gjøre uten at det skal avstedkomme med hverken ‘pekefingre’¨eller noen form for samvittighetsnag 😉

    7. antiback bruker jeg ikke hjemme,der er det såpe og vann og det tror jeg er nok,men vi har antibac i bilen og i vesken min,er vi ute og handler brukes det mye :=) blir vel en vane dette etterhvert

    8. Antibac-forgiftning…Stygt å le, kanskje…men må tilstå at jeg gjorde det nå. 😅Jeg kniper så mye jeg kan på antibacen, for jeg blir så tørr på henda, men hjelpe meg så mye jeg vasker meg med såpe!😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg