“Bare noe-med-førti”- ukens kompliment..

 

Tidene forandrer seg.
Ja…alderen og betydningen av disse “tallene” også….

Hvis noen mente jeg så ut som jeg var “noe med førti” for et par ti-år siden, så ville jeg jo så klart blitt skikkelig fornærmet! Men når man har rundet 50, og faktisk er MIDT i femti-åra, så er det å få en sånn melding et skikkelig kompliment! Jeg vet ikke om personen selv tenkte det var et kompliment, men for meg var det en liten oppkvikker må jeg si.

Vi har hatt elever inne på opplæring igjen, og det var en av elevene som kom med denne betraktningen. Og det var IKKE av de yngste elevene. De mener som regel at alle er rundt 20 år. Eller 100. Så lenge man er eldre enn dem. Altså de har ikke snøring! Nei…betraktningen kom fra en av ungdommene. Vi snakket om alder, mimret litt om tidligere skoleår og jeg fortalte litt fra jeg startet å undervise. Derfor kom det naturlig fram at jeg nå er 55. Elevene så SKIKKELIG overrasket ut, og sa at hun ikke hadde trodd jeg var mer enn noe med 40!!

Sånne ting er rene julegaven i disse tider! Thank you!! 🙂

 

 

 

#alder

23 kommentarer

Siste innlegg