Ble ikke HELT rundlurt da… bare nesten..

 

For grønn, kort  kinesisk “slåbrok” i polyester med fargerike TRYKK er da like så fint som norsk, turkis halvlang, kåpe i myk ull, med flotte fargerike broderier?? Eller?? 

Husker du jeg hadde begitt meg ut på netthandel rundt nyttår?
Og var redd for identitetstyver og lurendreiere?

 

Fikk mange kommentarer i etterkant, om at dette var et lure-selskap så jeg var forberedt på å ikke få noe som helst tilsendt i posten jeg. Penger ut av vinduet, og jeg lovet meg selv å aldri kjøpe på nett igjen..

 

Vel.. på fredag kom det plutselig en pakke i posten. Og jeg hadde lovet meg selv at det kom NOE som helst, så skulle jeg bare LE. Om det så var laget av GUMMI!! 

 

 

Vel…denne kåpen fikk jeg i alle fall IKKE. 
Den var overhode ikke så fin som modellens over her. Og det skyldes ikke kun forskjellen på  modellen som bærer den…. 😉 

Jeg gjør så godt jeg kan jeg altså, på bildet under her! Men polyester med trykk er ikke det samme som ull og broderi.

Men jeg skal love at jeg LO da jeg åpnet pakken med “slåbroken” i. 
Det var helt annen farge, mye kortere. Og det var ikke så mye som en bitteliten “vaskelapp”, eller lapp som viste hva den var laget av… Kragen var brun og ikke svart, og altså noe slags TRYKK som skulle forestille broderiene 😀 

 

 

 

 

Men altså… NOE kom i posten…Og jeg er ennå ikke blitt frastjålet identiteten min.. I tillegg fikk jeg som Kjersti sa, en helsikes masse blogg-innlegg ut av dette! 😀 
Morsom photoshoot var det også, å prøve febrilsk å likne så godt jeg kunne på modellen, i et plagg som overhode ikke var likt…  Om jeg skal kjøpe noe på nett igjen? NOPE, ferdig med det….

Fotograf for dagen: Søsters! 

Vi har kosa oss skikkelig i dag. Vært på shopping og greier! 🙂

 

#mote #lureri

23 kommentarer
      1. Jeg sa hvor jeg hadde kjøpt den i det første innlegget hvor jeg nettopp hadde bestilt. Norsk Fashion outlet. Holder til i Kina tydeligvis. Fikk mange kommentarer fra folk som kjente til firmaet, og det var visst nærmest nytteløst klage. Man var heldig hvis man fikk noe i det hele tatt. Mange hadde ALDRI fått noe. Kontakten med firmaet nærmest umulig, de bare “forsvant”. Så jeg gidder ikke bruke tid på det.

    1. Oisan, den var ikke helt den samme nei. Lett å bli lurt på nett, men dette var jo ekstremt da. Fargerik og fin, men ikke mye ull 🙂 Så da ble det masse tull, og et artig blogginnlegg! 😀

    2. Jaaaa! Den kom!! Og guuuuuud! Hahaha, den var ikke mye lik den modellen hadde på nei. Gaaaaanske annen kvalitet 😀 Men veldig kul fotoshoot av deg og modell, så litt var det verdt 😀 😀 Og ja, plutselig får du bruk for den. Fin bennetton-genser, og det ER kvalitet, for jeg gikk med MIN bennetton-genser fra 1986 i bursdagsfeiring i går 😀 😀 Der snakker vi kvalitet asså! klem

      1. Ja, det var absolutt verdt noe til slutt, en morsom bilde-sammenlikning skal man ikke KIMSE av 😀 Men det var altså IKKE den jeg bestilte 😀 Ja, genseren var fin 🙂 Mye fint og fargerikt der 🙂 Å ja, du feiret litt i går ja 🙂 Litt i forkant. Like greit det. Den genseren må jeg se 🙂 Klemmer <3

    3. Du er en flott fotomodell!!! Joda, hadde jeg ikke sett bildet av den broderte kåpa først, så hadde jeg synes din var fin. Så dumt med sånt lureri. Du får nok brodere seg en selv!!!!
      Men du, for noen votter du har???De var da helt ekte.

      Tenk den kåpen ønsket jeg meg også, som på bildet!!!, men jeg droppet å bestille. Det er kanskje like bra. 🙂 Klemsiklem 🙂

      1. Ja, ikke bestill, den er helt rar å ha på også 😀 Rarere enn på bildene også nesten 😀 Men den på bildet av modellen, DEN var fin.. Hm…Klemmer<3

    4. den kåpen har jeg også sett på og fristelsen for å kjøpe har vært stor ,nå er jeg glad jeg ikke har bestilt,trist når en blir lurt på denne måten ,men du fikk da noe og den passet :=) ble fine bilder da

    5. Modellene er tilsvarende fjonge, men jakke nr. 1 fremstår unektelig hakket mer eksklusiv i kvaliteten enn sitt motstykke fra virkelighetens verden (haha)
      Men når det er sagt, fikk du jo faktisk et presentabelt produkt, om ikke annet!

    6. Det var et plagg og det passet, og kan brukes på et vis også. 😊 Junior og jeg har vært på sparktur med speideren idag, – kaldt men flott vær og sola varmet litt.❄️☀️

    7. Unnskyld meg men nå måtte jeg le….litt annerledes kåpe enn det vi nordmenn bruker….du får bruke den når du tenker du skulle bestille noe på nett, for det er jo så gøy…..

      1. Det kunne nok vært ENDA verre, men dette er jo ikke samme jakka 😀 Men gøy ble det likevel 🙂 Håper du har det bra om dagen 🙂 God helg til deg 🙂

    8. Har du sett den reklamen fra et bilvaskeri: “ser du en hvit bil”? “Ja, bare at den har gulnet litt i vask”. 😂😂 Det er veldig spesielt at de klarer å ta bilder som ser ut som ull, men som føles som slåbrok i polyester.😱
      Du skal absolutt ha for fotoseansen din! Uslåelig!
      Kos deg med “kåpa” di til våren, du! Fargen ser veldig fin ut til deg, i hvert fall på bildet.
      PS: Håper du ikke betalte altfor mye. DS

      1. Nei da, den kostet 500 kr. Det er jo penger, men kunne vært verre. Jeg tenkte meg at det kanskje ikke var ULL, men et litt annet fint stoff muligens, som falt litt finere 😀 Men moro ble dette da 🙂 Det er en helt annen kåpe de har bilde av, så har de laget noe RÆL som likner, for å selge billig 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg