“Bloggfolket”- herlige og ærlige

(En liten hyllest til “bloggfolket”)

 

“Bloggfolket”… som om vi skulle ha et eget LAND liksom…
Nei da, vi har ikke DET… Noen kaller det “blogglandia”. JEG døpte bloggtilværelsen i starten av min bloggtid for “blogg-blokka”. Fordi jeg ser på bloggere som en form for naboer. Jeg tenker at noen bor i leiligheter ved siden av meg, kanskje de jeg har mest kontakt med. Noen bor i etasjer over, noen bor i andre oppganger (plattformer) og noen ringer på døra støtt og stadig, for en “kopp kaffe”. (Trykk på linken så får du se innlegget om “min lille blokk” fra 2012.)

 

 

Av og til blir det mørkt i noen “leiligheter”, da føles det som de er bortreist. Da bekymrer vi oss litt for hverandre. Da henger vi noen ganger opp “lapp” på “døra”, og spør om alt er bra. Vi bryr oss om hverandre. Sånn er i alle fall livet i MIN “bloggblokk”.

I min “blogg-blokk” bryr folk seg om hverandre. Og denne uken har det vært flere på “døren min”.
FØR blogget jeg hver dag, flere ganger om dagen. Jeg var ALDRI borte. Dette holdt seg i fra 2012 til ca 2020. Døra i min “blogg-leilighet” sto alltid åpen.  Vel…det gjør den fremdeles altså, det er bare å gå inn selv om jeg ikke er her. Det er bare å ta seg en kaffe, lese litt og snakke med andre som er innom.

Jeg selv har ikke samme tiden til å sitte i sofaen i “blogg-leiligheten” og skravle på samme måten som før. Jobben tar mye av tiden min, og når jeg ikke er der så er jeg såpass sliten at jeg bare lusker inn på soverommet selv om jeg hører dere “bloggfolket” sitter og sludrer i “sofaen min”. Beklager 😮

 

“Bloggfolket” er herlige og ærlige. Det er en broket forsamling. En gjeng med VELDIG ulike folk. Men felles for i alle fall de fleste av dem er at de er rimelig åpne og ærlige. Og alle sammen er i alle fall veldig HERLIGE!

Denne uken har jeg opplevd å bli drømt om. Kari Engesvik hadde en merkelig drøm hvor jeg var så heldig å ha “hovedrollen”. Vestfrøken tok kontakt for å prate litt på mail. Mette Josteinsdatter etterlyste meg i går på privaten og lurte på om alt var bra. Jeg kjenner jeg blir tenkt på, kanskje savnet bittelitt. Og det er godt å kjenne at folk bryr seg.

Jeg har det bra, og er tilbake for fullt i dag også her inne. Tiden framover blir litt lettere å tilbringe i “bloggleiligheten”

 

 

#bloggfolk

18 kommentarer
    1. Jeg tenker veldig likt med deg. Bloggblokka var et passende navn. Det er nesten som om jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke får tid til å lese og kommentere andres blogger.
      Noen leser jeg på Facebook og det er ikke så enkelt å kommentere samtidig.

      1. Hvis du er logget inn på bloggen, samtidig som du har Facebook åpen og leser bloggen gjennom den, så kan du kommentere på vanlig måte inne på bloggen, uten å måtte fylle inn i rubrikkene. Det gjelder bare å ha bloggen “åpen”. Være logget inn. 🙂

    2. sånn føler jeg også att det er her ,men selv om jeg er hjemme har jeg ikke vært innom like mye i det siste jeg heller ,noen ganger tar livet utenfor bloggblokka mye tid og plass ,da må en prioritere ,men jeg tenker på deg og alle dei andre jeg følger ,koslig hver gang du dukker opp og dei andre også såklart

    3. Du blir alltid tenkt på herfra også…..! Uvant for oss når du “ikke er der”, vet du! Vi hadde jo litt kontakt på messenger forrige helg, så jeg visste jo at du hadde det fint! God klem <3

    4. Jeg har også vært innom og titta etter deg, men vet at du er en travel dame som er tilstede akkurat der du er.🤗Regnet med at du dukket opp og hadde noe spennende å fortelle som du hadde opplevd.😊👍🏻Helt enig i pappaparkering. De tar bare opp plass i klesbutikkene og er 0 interessert i å se på at den andre halvdel leter seg gjennom stativene. En annen ting er hvis de er der for å kjøpe dn gave eller noe, men det er jo ikke så ofte. Nyt vårværet og shoppingen.😍

      1. I dag blir det skikkelig skogtur, gleder meg masse. Med Karidansen <3 Får bloggvenn og venn i ett jeg 🙂 Det er ikke alle som har 😀

      1. Ja, her blir det mest i helgene. Og noen ganger klarer jeg KANSKJE å putte på et lite innlegg en gang eller to ellers. Men tenk tidligere. HVER dag, og alltid. Men i sommer blir det mer, gleder meg 🙂 Koselig når folk er innom og venter på en litt 🙂

      1. Og her er jeg!! Og nå blir det nok LITT mer framover. Og i sommer er jeg full guffe. Da er det turer og kos, og mye blogging 🙂 I dag skal jeg i skogen 🙂

    5. Hei du flotte og helt spesielle bloggvenn. Det er så sant som du skriver. Jeg har jo vært mye av/på i lange tider. Men tanken sveiver smått innom bloggblokka. Og jeg får meldinger om at jeg savnes. Mange «utenforstående» syns det er merkelig når jeg snakker om bloggvenner. Men det er kanskje bedre venner der, enn utenfor bloggblokka. 🤗 gode tanker og gode ønsker for pinsa 🤗

      1. Har mange gode venner både utenfor og HER. Jeg synes bloggvenner har blitt som vanlige venner, men som man ser litt sjeldnere LIVE 😀 Ja, du er som meg. Litt av og på. Men tenk hvor lenge vi har holdt på Jan!! Nå ligger sommeren foran meg, og da blir det mer tid. Da skal i alle fall JEG blogge litt 🙂 KOs deg du også. Klem 🙂

    6. ❤️ Veldig fint skrevet og beskrevet. Det er godt å bry seg, og fint å sette pris på hverandre og løfte hverandre. Det er sånn det skal være når man er naboer. Alltid hyggelig å kunne stikke innom hos deg, selv om du ikke er hjemme! Og det hender jo at man er ute i andre ærender. 😉
      Takk for linking 😀

      1. Ja, du var jo ute i annet ærend. Ute etter å ta bilder ned fra veggen min 😀 Og det var jammen bra, det trengte å lufte seg 😀 I min blogg-blokk er det mye omsorg og folk som løfter hverandre 🙂 Det andre vil jeg ikke være med på. Da lukker jeg døren.

        1. Hihi, mente det bare godt 😉 Det mest spennende var da det åpenbarte seg et do bak høyskapet på stua di 😀 Hehe, du står fritt til å lukke døren når du vil, for det er jo din dør! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg