Bortkastet tankespinn..

 

“Vi ville antakelig ikke ha bekymret oss over hva andre tenkte om oss hvis vi visste hvor sjelden de gjorde det.”
Sitat: Olin Miller

 

Jeg så dette sitatet her en dag, og tenkte jeg måtte dele det med deg. For det er jo sånn at mange går rundt og bekymrer seg for hva andre måtte tenke og mene om dem. Mange sliter med dårlig selvtillit, eller har problemer med det de skal gjennomføre i forskjellige situasjoner, fordi de er redd for hvilke reaksjoner som vil komme. 

 

 

Men egentlig er det bortkastet tid, og jeg må minne meg selv på det innimellom også. Fordi de fleste har ofte mer enn nok med seg selv i mange situasjoner, og er absolutt ikke noe opptatt av oss andre. Altså de tenker ikke så ofte noe om oss overhode. Så vi kan bare legge bort de bekymringene 😉

 

 

 

 

#tanker #ordtak #sitater

12 kommentarer
    1. Måtte smile av det ordtaket for det er jo så sant. En venninne av meg sa bestandig at om noen snakker om deg, så kan du være viss på at snart er det glemt, og de snakker om en annen!!! Klemsiklem:)

    2. Hei på deg søs <3 Tenker masse på deg men bare de beste tankene jeg har <3 Er nesten fraværende når det kommer til å tenke på hva andre tenker om meg, sikkert fordi det nok krever endel grubling og det kan jo bli slitsomt og alle vet at jeg ikke liker slitsomme ting noe særlig 🙂 Når jeg har gjort noe dumt (og det hender jo) så pleier jeg å si til meg selv at jeg er en erfaring rikere istedet for å bruke masse energi på det og siden man får jo ikke gjort så mye med det heller. Stooor god klæm <3

    3. Det er nok sånn ja at andre ikke har såååå mye fokus på oss som vi tror.. Jeg har jo ganske god selvtillit på det meste..men «janteloven» kan stoppe meg fra å være helt meg selv noen ganger…dumt i grunnen… Fint innlegg og talende tegninger 😊 Klem 💗

    4. Jeg er enig, helt bortkastet å bekymre seg over hva andre mener. De aller fleste av oss har mer enn nok med å bekymre oss for oss selv. Som ungdom var jeg nok veldig opptatt av hva andre tenkte, men nå bryr jeg meg ikke lenger 🥰

    5. Veldig sant. Stort sett så bryr ikke folk seg i det hele tatt. «Det nytter ikke å klage, for ingen gidder å høre etter.» Jeg tenkte litt på hvordan det kunne bli oppfattet når jeg begynte å skrive om mitt liv. «Hva er det han tror.. liksom .» Det kan kanskje skje, men foreløpig har det bare vekket minner og blitt positivt mottatt. Den friheten og sprudlende gleden du, alene eller sammen med andre viser, er så gode roller for å tørre å være seg selv å gjøre akkurat det du/dere har lyst til 😁Tusen takk

    6. I nåtidens travle liv har de fleste nok med seg selv ja. Og selv om jeg kan skrive under på det, så tenker jeg ofte på vennene mine fordet, og lurer på hvordan det går med dem? Jeg tror ikke jeg tenker så mye på hva de har gjort for noe, som er noe å sladre om da. Jeg føler meg ikke så sladrete.
      Men fint å sette disse tankene på agendaen, så får vi muligheten til å ta oss litt sammen vi andre også. Meg selv innkludert 🙂
      Fine kvelden til deg ♥ Klem ♥

    7. Ja, det er fort gjort å tro man er verdens navle, både på godt og vondt. En episode/tabbe jeg kan gremmes over og gruble på lenge etterpå, kan det hende at omverdenen har glemt rett etter at det skjedde! (Og motsatt!)😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg