By-bestemor?

 

 

Jeg har fått ny tittel! By-bestemor!

Hva i all verden er det? By-bestemor?
Jo…du vet…jeg er jo ikke MOR selv en gang. Dermed blir det vanskelig å bli bestemor også, sånn på ekte. Ikke sant? Men nå har det seg sånn at jeg kan være by-bestemor, uten å ha barn selv. Det betyr at jeg er litt reservebestemor, hvis det skulle trengs.

For: – Det er søsteren min som har blitt bestemor! På ekte! Eldste sønnen har fikk baby i går, og vi var ute og feiret (HER). Tradisjonelt sett ville jeg ikke blitt “noe som helst” til babyen. Bare søsteren til bestemoren. Eller til nød, den tittelen jeg har hatt i noen år til min bror sine barenebarn: Jeg har vært “gammel-tante”.

 

 

 

 

Men jeg har denne gangen fått en annen tittel. Moro!!
Og jeg har såklart ikke noen planer om å bli “gammel” -Noe-Som-Helst denne gangen…

 

 

Jeg skal bare være en leken og spretten  “by-bestemor”, så lenge det er sprett i meg 🙂

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg