Byen som krympet..

 

Oslo har alt spør du meg 🙂
Siden jeg har bodd i denne lille landsbyen en stund, så kjenner jeg til det meste rundt om kring. Jeg vet jeg kan gå fra øst til vest, uten for mange skrittene. Joda, tar LITT tid. Men det går an å gå. Nesten over alt. 

Jeg vet hvordan ta snarveier, hvor jeg finner fine butikker, hvor de koselige kafeene er, hvor de grønne lungene er og hvor jeg kanskje IKKE bør gå på kveldstid. Man lærer seg. Og forholder seg til det.
Jeg vet hvor de fineste grafittiene er, hvor det er hyggelige frisører, hvilken blomsterbutikk som har dårlig kundebehandling osv.. 

Jeg har bodd her lenge. Jeg er Oslo-fan. Jeg liker en by som er by og land på samme tid. Og som i mine øyne er bitteliten, lik en liten landsby. For noen er Oslo STOR. Men byen krymper når du har bodd her en stund. Hvis den krymper mer nå blir den liten som Lilleputt-land, som jeg kan ta i lomma og ta med hjem… Fine Oslo 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Så fin hyllest til byen som også er blitt «min» etter hvert. Jeg elsker å bo her, og er så enig med deg. Jeg har nok mye mer igjen å utforske enn deg, men det blir moro og interessant framover😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg