Byliv

 

Et liv i byen er ganske annerledes enn et liv på landet.
Jeg har prøvd begge deler..

 

 

 

Men jeg må si at pulsen min helt klart er bypuls.
Selv nå, med alt de skumle snikende rundt hjørnene. Selv nå, når mye folk betyr litt “problemer”…Selv nå når man skal ha litt avstand…

 

Det er ikke lett å få denne avstanden. Det er folk overalt.
Men jeg liker å kjenne pulsen av byen uansett:  Trikken som skramler forbi. Kafeene som kjemper for å kunne selge takeaway-kaffe i en vanskelig tid. Folka som gjør så godt de kan med å gå i sving rundt hverandre. Bygårder og flotte trær mot en blå-blå himmel.

 

 

Det er byliv!
Det er bypuls!
Jeg er ei by-jente!

 

#byliv

11 kommentarer
    1. Ja, sjøl om jeg rusler blant ukjente, så ser jeg i alle fall andre mennesker. En må jo uansett bo sammen med noen for å kunne omgås NOEN “som vanlig” slik det er nå. Jeg vil kjenne byen på pulsen en stund til – nesten uansett!🥰

    2. Så fint bilde av deg og så blid, ingenting er bedre 😀 <3 Jeg er nix byjente endatil vi er søstre, rart. Har bodd midt i Tromsø i mange år men jeg likte ikke det noe særlig, men på landet trives jeg og blomstrer 😀 Ha en god kveld søs og stor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg