Dagens antrekk -påske-tunika

 

I dag kjører jeg faktisk hjemmelaget antrekk….Ja, deler av det da..

Tunikaen har jeg heklet nå i påsken. Brukt 4-5 dager kanskje. Ganske tykt garn. Viktig å bli ferdig mens det ennå var påske, siden det var PÅSKE-tunika..

 

 

Heklet på frihånd. Prøver på litt underveis, finjusterer og fortsetter.  Jeg gjør imidlertid EN feil hver gang, og det er å hekle i litt for tykt garn. Greit å ville bli fort ferdig, men den hadde nok blitt LITT finere med tynnere garn.. 

 

Men..helt grei til sitt bruk. Og god og varm nå i vår-løsningen. Fremdeles noen kjølige rusk i vinden. 

 

 

 

 

 

Liker du å hekle? 
Lager du egne klær innimellom?

 

 

#håndarbeid #antrekk #klær #påske

10 kommentarer
    1. Så flott den ble, og hekling på frihånd er godt gjort!! Jeg kan hekle, men det er visst lenge siden jeg har laget noe. Det eneste plagget jeg har heklet er pannebånd. Mor sydde klær til meg da jeg var liten, – fant mønster i Burda-journaler. Jeg er ikke så god på sånne store prosjekter, – har strikket litt til junior og ellers noen par sokker og luer.

    2. Hekle kan jeg ikke men jeg leste i dag at salget av garn har økt her i landet pga viruset. Og det var noen som hadde strikket koronavotten så jeg på nrk.no. Så kreativiteten blomster her i landet i disse tider. Det er mandag tross alt og jeg må ta en runde med vaskefilla her i dag. Ha en fin dag.

    3. Flott altså ♥ Og du vet, påsken er ikke alltid så varm, så egentlig passer det jo fint med tykt garn 🙂
      Jeg heklet en del før, men det er nok strikking som ligger mitt hjerte nærmest 🙂

    4. Den var skikkelig fin!!! Så flink du har vært som har heklet den på frihånd 😍 Det er virkelig godt gjort. Du kledde den helt suverent😃

    5. For en jobb, så lekkert dette var og fargen var topp. Du er flink altså…Men du har heklet ikke strikket? Står litt om strikking også skjønner du…:)
      Tunika var helt skjønn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg