“De bloggløses dag”

 

Ja, så var det plutselig “De bloggløses dag” igjen. Den dukker opp som julekvelden på kjerringa “hvert år” , har du lagt merke til det?
Ikke hørt om “De bloggløses dag” sier du? 
“Eksisterer nå sånt?” spør du..

 

Å jada. “De bloggløses dag” har blitt feiret mange ganger her på bloggen skal jeg bare fortelle deg. Det som er spesielt er at “De bloggløses dag” faller på forskjellige datoer hvert år. Det er nok derfor jeg blir litt “tatt på senga” hver gang 😉
I fjor ble den ikke feiret i det hele tatt, uvisst av hvilken grunn. Men i 2016 falt “De bloggløses dag” på den 25. februar. Året før ble den feiret den 11. mai. Og i 2014 var dagen  11. mars. 

Så hva er dette fenomenet da?
Jo, det skal jeg fortelle deg: Det er dagen vi feirer de “bloggløse”!! Altså de som ikke selv har blogg, men som like fullt blogger i vei. Det er dagen vi feirer de som er innom hos trofast,  omtrent daglig, år etter år, og legger igjen kommentarer og hyggelige meldinger. Du kjenner dem like godt som du kjenner de tidligere bloggvennene, eller de bloggene man selv følger fast.

Jeg har to sånne bloggvenner som har utmerket seg. Fordi de har “blogget” uten blogg nesten siden jeg startet min blogg. Det er Helge og Hanne Beate.

De har deltatt på utallige konkurranser på min blogg i alle fall. De har vært med på utfordringer jeg har hatt og vært en stor del av livet i blogg-blokka. De er snille og hyggelige og virker som fine folk, begge to.

Da vi hadde blogg-treff i vår var det nummeret før Hanne Beate meldte seg på. Og neste gang håper jeg de begge gjør det. For “de bloggløse”, de som blogger uten blogg, er en stor del av lesergruppen vår. De fleste blir vi nok aldri kjent med en gang, for de bare leser. Men disse to er altså de AKTIVE bloggløse.  Og begge disse er nok ganske kjent for mange bloggere her på blogg.no. Det er ikke bare hos MEG de er på besøk.

Begge bildene er fra “frogge-utfordringen ” jeg hadde på bloggen min for noen et par år siden. 

 

Hanne Beate: 

 

Helge

 

 

Så nå er det bare å gå løs på dagen, med disse bloggløse bloggvennene litt ekstra i tankene, for i dag er det altså:

“DE BLOGGLØSES DAG”!! Hipp hurra <3

Jeg har til og med åpnet champagnen min fra Frodiths Champagne-destilleri. Alkoholfri hvis du skulle lure, så du kan trygt ta deg et glass, selv om du er på jobb 😉

 

 

SKÅL for disse to! Og SKÅL for “De bloggløse”!!

 

Har du noen bloggløse bloggvenner?

Kjenner du Helge og  Hanne Beate? 

 

#bloggløse #bloggere #lesere

15 kommentarer
    1. Så koselig innlegg! Det fortjente de! 🙂 Er så hyggelig med bloggløse lesere som følger. Å moro med bloggtreff!
      Håper du får en fin kveld, og effektiv kaninopprydning imorgen! <3

    2. Da har jeg lært et nytt ord; bloggløs….
      Blogglesere som er bloggløse altså 😉 Er nok mange de, og det er koselig det <3 Godt de fins 🙂 Happy helg 😀

    3. Gratulerer med dagen til alle bloggløse 🙂 (snart blir jeg vel en av dem…. Men jeg skal nok starte på nytt om jeg blir slettet helt). Jeg kjenner bare disse to gjennom kommentarer hos deg. At dagen havner på forskjellige dager og dagoer er bare herlig! Klem <3

    4. Hurra for dem ja.. 🙂 Alltid koselig når Helge er innom å legger igjen en kommentar syns jeg :)) Hanne Beate kjenner jeg bare gjennom bloggen din.. Skåååål !

    5. Hipp hipp hurra for Helge og Hanne Beate, som hver dag kommer med fine tilbakemeldinger på innleggene våre 😊 Nå har jeg også blitt venn med begge to på Facebook, og da er vi liksom blitt litt mer venner.

    6. Kjenner ikke disse to du nevner, men har sett deres kommentarer. Veldig bra med en dag for se bloggløse. Gratulerer til alle dem! 🙂

      Var selv bloggløs følger før, men det er artig å være blogger også. Selv om jeg ikke kaller meg det sånn til hverdags. Er bare ei som skriver litt og har en blogg 😉

    7. så koselig att du hedrer disse som trofast følger og leser og er med på sprell uten å ha egen blogg :=) jeg har jo sett disse to inne hos deg,men kjenner dem ikke,har selv en bloggløs bloggvenn og henne har jeg hatt i noen år nå ja :=) hurra for dem alle

    8. Ja, det har jeg og Pedro er en av dem. Ettersom jeg nå antalelig ikke får være med videre kommer jeg vel til å gå over til bloggløsklassen selv.

    9. Tusen tusen takk. Tenke seg til at årets første fredag ble til De bloggløses dag. Dette var moro. Tusen takk alle sammen.
      Ønsker alle en fin fredag.

    10. Hipp Huurraaa 😀 Jeg kjenner vel ingen av de to, men jeg har jo sett kommentarer hos deg mange ganger 🙂 Flott at de er trofaste og blir en del av ”blogg blokka” 😀

    11. Åh, så koselig av deg, – takk for fine ord og champagnen! 💕 Jeg er så glad i bloggen din, – du skriver så tankevekkende, oppmuntrende og med koselige innlegg.🤗 I tillegg finner du på så mye gøy med julekalender, utstillinger osv. 👍 Ønsker deg en flott fredag og snart helg! En fin dag til Helge også, og andre som leser bloggen din!☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg