De små forskjellene..

 

Det er små nyanser som av og til kan utgjøre en forskjell…Som kan gjøre at verden blir litt bedre, at livet for noen fortoner seg litt annerledes, at man selv får det litt bedre…
Noen ganger må man “lete litt” for å finne de små tingene som kan gi dagen din en opptur. En god kopp kaffe, en is, en fugl som synger vakre triller når du går tur, et smil fra noen som går forbi…

Har du tenkt over hvor liten forskjell det er på et ansikt som smiler, og et som er litt mer nøytralt? Det er jo bare noen streker her og der som utgjøre forskjellen. Men har du tenkt på hvor stor forskjell de ulike ansiktsuttrykkene kan utgjøre for de som “mottar” dem?

Når det KUN er øynene som vises kan det være vanskelig å se forskjellene. Men jeg tenkte det var LETT å se, da jeg la ut disse bildene i går.  Kanskje fordi jeg visste. Men TO så hva det var, og det var Maiken og  Helene Zoeticworld!!

 

1

 

2

 

Folk gjettet litt forskjellig, og det er gøy når folk gjetter 🙂

 

Jeg har ikke manipulert bildene. Ikke filter på et og ikke på andre. Ikke kortere pannelugg på det ene. Ikke noe fiks-faks. Og det er tatt med 10 sekunders mellomrom omtrent.

Jeg bare smilte på ene, det nederste (2), og ikke på det øverste (1).
Man kan se bittelitt mer krusning ved øynene på det nederste. Du kan kanskje se noe mer “varme” som Helene sa, på det nederste, at det glitrer litt mer..

Under her ser du mer forskjellen, da streken som kalles munn også er med:

 

 

1)Nøytral

 

1)Nøytral

 

 

2) Smiler

 

2) Smiler

 

 

Maiken og Helene Zoeticworld!!, dere er gode på de små nyansene!! 🙂 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Det er også en stor forskjell på de bevisste smilene vi gir av ren vennlighet og/eller høflighet, og de ubevisste som er en instinktivt/underbevisst reaksjon på ektefølt glede eller at noe er morsomt 🙂
      – I det siste har jeg tenkt en del på disse komplimentene til mer eller mindre fremmede som vi så ofte holder inne med fordi vi så til de grader tenker det blir for teit å si; som f.eks noe fint de har på seg, parfymeduften, stylingen/utseendet, eller rett og slett noe ved personligheten. Det jeg ikke skjønner er hvorfor i heiteste en har fått det fra at det en vurderte å si kan være så teit når en samtidig vet hvor forbannet mye glede det gir hver eneste gang en har mottatt et slikt kompliment!? Sett i forhold til gjennomsnittet, er jeg unektelig bedre på dette her enn de fleste, men samtidig har jeg blitt meg bevisst på at det kun er hva det ytre angår jeg har det i meg å åpne nebbet. Å komplimentere en for den gode energien de bringer med seg, ble derimot stanset av selvsensuren som sannsynlig teit å si. – Hvilket må sies å være i overkant selvmotsigende når intet har det med å gjøre dagen min mer enn komplimenter av den typen fra gjester på jobben o.l… 😛

    2. Hihi, den eneste forskjellen jeg så var panneluggen, og trodde du hadde bedrevet photoshopping, siden bildene så helt like ut ellers. Ofte når jo smilet øynene, men så ikke det her.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg