Den forsvunnede håndarbeidsdamen..

Jeg opplever at folk her inne på blogg er SKIKKELIG overrasket over at jeg kan strikke og hekle! Det betyr altså at jeg har vært lite frampå på det området de siste årene, sånn bloggmessig i alle fall.

Jeg har jo både strikket og heklet, men kanskje ikke så MYE som før.

I mange år hadde jeg julekalender med Salt og Pepper som verter. Og der hadde jeg hjemmelagede kalendergaver til 24 luker. Alt strikket og heklet. I fjor orket jeg ikke, det var en tung høst. Og både jeg, Salt og Pepper var slitne…

Men siden noen faktisk nesten ikke vet at jeg KAN strikke og hekle, så fikk jeg lyst å legge ut litt småting her, som jeg har laget og gitt bort tidligere. Jeg bruker ikke mønster, for jeg er litt for lat. Jeg er kreativ som bare det, men er nok ikke NØYE nok. Fikk høre det da jeg tok forming som fag på lærerhøyskolen 😀

 

 

Her er noen av tingene jeg har laget:

Klær til meg selv: 

Kjolen heklet jeg i 2014. Den var topp i 2013, og så fortsatte jeg med å hekle på skjørte-delen i 2014. 

 

Da heklet jeg også denne tunikaen, som jeg vant “outfit”-konkurranse med på  blogg

 

 

Denne heklet jeg nå i påsken som var, for å ha i påskefilm med Salt og Pepper… 

 

 

Her er noen av luene og pompadurene jeg heklet til julekalenderen i 2018. 

 

 

Kluter  og håndklær har også vært gaver.

 

               

 Veldig morsomt å strikke kluter/håndklær på frihånd. 

 

 

 

Veldig mange vesker har blitt laget: 

 

 

 

Og luer: 

 

 

 

 

Du er ikke i tvil lenger nå om at jeg KAN strikke og hekle i alle fall? 😀 

 

#håndarbeid #hekling #strikking

22 kommentarer

Siste innlegg