Det ble så stille her inne…

 

Det ble så veldig stille her inne…i “blogg-blokka”. 

Det var første gang i 2012 jeg sammenliknet livet vi på de ulike  bloggene hadde SAMMEN med en “blogg-blokk”.  Jeg så for meg inne i hodet, at vi satt der i hver vår “blogg-leilighet”, og når jeg tenkte på de ulike bloggerne jeg kjente så bodde noen under meg, noen bodde over meg, og noen bodde i “blogg-leiligheten” rett ved siden av. Det var kanskje de jeg kjente best. 

Noen bodde til og med i en annen “blogg-blokk”. Det var de på en annen plattform. Sånn så jeg det for meg. Litt billedlig…(trykk på linken om du vil lese om første blogg-blokk-tilværelsen)

 

 

 

Etter vi flyttet over på NYE blogg.no ble livet i blogg-blokka på et vis sprengt litt i fillebiter. Folk flyttet hit og dit og det var fullt kaos. Jeg visste ikke lenger hvem som var “hjemme”, fordi det var ikke beskjed på “plakatkassa” i oppgangen. Jeg måtte flere ganger om dagen gå å “banke på”, for å sjekke om folk var hjemme…Enten i min “blogg-blokk”, eller en annen…Sånn var det blitt. 

Jeg er ikke kjent for å GI MEG så lett. Ikke på NOE område. Jeg driver på….blir fryktelig engasjert innimellom, og nekter å la noen få “stengte dører” stoppe meg… Setter i gang ting, prøver å samle den gamle gjengen, pluss nye til “fest” igjen… Lager utfordringer, konkurranser, prøver ut nye “greier” for å se om vi kan få til det hyggelige samholdet som er så spesielt for bloggere….i alle fall blogg-blokka JEG er vant med 🙂 

 

Før jul, i oktober,  falt jeg fullstendig sammen. Helt naturlig. Det var da mamma døde. Plutselig virket blogging og det meste her inne så meningsløst. Jeg visste DA også at det ville endre seg. At jeg ville like det like godt som jeg alltid har gjort…senere igjen. Det var bare meningsløst da… i den store sammenhengen. 

 

 

Jeg har funnet igjen noe av gleden ved bloggingen igjen, men er ikke HELT der jeg var. Det har ikke bare med egen blogging å gjøre, men også at det er fryktelig stille fra de “blogg-leilighetene” jeg har bodd nærmest i oppgangen. Det har vært “låste dører” og også en del “mørke” leiligheter den siste tiden…

 

Så nå er det rett før jeg setter opp en “plakat” oppgangen i “første etasje” i blogg-blokka, med en liten etterlysning: 

 

“HEI!! DET BLE SÅ STILLE HER INNE!! HVOR ER DERE???”

47 kommentarer
    1. Heisann Frodith! Jeg lever😆. Føler meg skikkelig truffet av innlegget ditt😌. Fra å blogge hver dag, har jeg de siste månedene hatt 1 eller 2 innlegg i måneden! 😝. Fælt! Har nok styra litt for mye med flytteprosess. Tar sin tid med kjøp, salg, styling, rydding, oppussingsplanlegging etc. Nå nærmer det seg overtagelse i Oslo👏🏻. Overtar der 1/3 og gir fra meg her 4/5. Spennende! Men blogging blir det…om litt….for det er kjempemorsomt, og særlig pga dere kule medbloggere. Finner dere på framsida av Blogg.no og diverse FB-grupper😃. Flott innlegg, Frodith😘

      1. Ja, deg har jeg savnet. Du har virkelig lukket leiligheten. Men når du lukker på ORDENTLIG, da blir det nok åpnet HER INNE 😀 Tok du den? 🙂 Blir fint når du flytter til Oslo vet du :-)Takk 🙂

    2. Jeg har dere faste jeg er innom hver dag, men ikke alltid jeg kommenterer, – kommer helt an på om jeg har noe smart å si, hihi. Sjelden det er mørkt hos disse og døra er alltid åpen uansett.

    3. Ja, du har nok dessverre rett i at det er litt mørkt hos mange etterhvert. Mye ble ødelagt da blogg.no byttet plattform og endret på alt sammen. Men så har noe blitt bedre igjen etterhvert også da. Men slett ikke som før.
      Selv er jeg blant dem som luller meg inn i et pledd og er musestille lange tider om gangen. Det er jo helsen sin skyld da. Og så har jeg merket at jeg er ganske periodisk. Og når jeg blogger, går jeg all in, helt til det plutselig blir bom stopp igjen, og da går jeg all in i noe annet. Så jeg sliter rett og slett med å ha flere ting på samme tid, eller samme dag eller samme uke. Det er litt leit.
      I det siste har jeg vært lite og lest blogg også. Men har tittet innom og lest overskrifter, og hos noen har jeg av og til lest mer, og enkelte har også fått en liten kommentar i ny og ne. Men mer enn det har jeg ikke hatt overskudd til.
      Og selv om det blir lite fra min kant fra tid til annen, så er blogg fortsatt en av mine store interesser ♥
      Og så herlig å lese alle kommentarene her i innlegget også ♥ Det er godt du setter dette på agendaen ♥
      God klem fra meg til deg ♥

      1. Ja, nå var det mange her, veldig koselig 🙂 Og jeg vil gjerne se dem hos seg selv også, så jeg kan gå dit. For det liksom begge deler som har blitt stille. Selve besøkene hos hverandre, samtalene og trafikken. Men veldig koselig med alle disse svarene, folk ER der, jeg ser de bare ikke, og noen er kanskje der noen dager og ikke andre osv 🙂 Koselig når du blogger <3 Klem <3

    4. Heisann!! Jeg koser meg fortsatt med bloggingen i perioder. Men det var mest stas da jeg blogget fra Lappelura.blogg.no. Den nye plattformen – WordPress.org er både vanskelig og tungvint å blogge fra, synes jeg altså 🤔 Så jeg føler jeg skriver en «dagbok» for meg selv, hehe! Også er det vanskelig å finne dere andre bloggere. Jeg må Google blogg.no for så å lete etter dere. Men nå som blogg.no har hjulpet meg med å legge Bloglovin inn på min WordPress.org, gleder jeg meg til å lese og kommentere andre bloggere igjen. Takk til Hanne Mari Skappel i blogg. no. Hun gjør en glimrende jobb! Hun har hjulpet meg veldig mye😊

      1. Ja, Hanne Mari er engelen på blogg.no 🙂 Hadde vært topp med feed inne i editoren, som før, men det får vi nok ikke. Prøver å henge med her og der likevel. 🙂

    5. Det er stille på meg ja. Gnisten har fortsatt ikke kommet tilbake til meg, men håper det skal løsne litt igjen snart. Utfordringen er også at jeg ikke klarer å sitte noe særlig med pc eller noen ting pga smerter i høyre handa, og da blir ikke gnisten noe større akkurat. 😉 I tillegg har det vært litt mye andre ting en stund.

      Håper det blir bedre tider, men jeg savner tida vi “alle” var på blogg.no. Har ikke vært det samme etter at flere av oss flyttet til andre plattformer. Ser jo de fleste på facebookgruppa, men blir ikke det samme. Vel, godt at du roper ut litt! 🙂
      Ha en fin dag! Klem 🙂 <3

      1. Ja, jeg prøver å henge rundt vi i blogg-blokka, men ikke alltid lett å lete overalt 😮 Men blir folk litt mer jevne igjen er det lettere å følge med også. Nå føles det som alle forsvant inn i seg selv 😮 Ha en fin dag, uansett 🙂 Jeg skal spise indisk nå 🙂

    6. Her var det da liv!!!! Nei, ingenting er som før. Jeg likte det da alle la ut ett innlegg for dagen, og ikke tre og fire. Jeg har en ti-tolv stykker jeg har fulgt her på blogg.no, men det blir mye å følge opp, når det blir tredobbelt med innlegg synes jeg. Da må jeg velge vekk noe, for dagen er ikke lenger den. Jeg gjør som før og skriver når jeg har lyst. Hele bloggsamfunnet her har det siste året falt sammen synes jeg. Jeg fikk høre at blogg ikke var inn lenger heller. Nå er det Insta, fjesboka og diverse andre steder. Jeg savner det som var da jeg startet med bloggingen for veldig mange år siden. Det har ikke blitt bedre, men verre og verre dette her. Merkelig! Noen ganger føler man seg faktisk ensom i bloggverdenen, og sånn var det ikke før. På den gamle bloggplattformen min er snart alle de jeg “snakket” med borte. Selv om man ser dem andre steder, så er det ikke det samme. Men vi får holde på som vi vil alle sammen og kanskje en gang i fremtiden, får de skikk på blogg.no igjen også! Ting må bli mer oversiktlig!!!! Klemsiklem:)

      1. Ja, NÅ var det litt liv 😀 Nei, ikke like lett når alle er spredd. Prøver å henge med litt her og der, men når folk lukker leilighetene i lange perioder, blir det ikke til at man stiller opp og banker på så veldig heller. Men nå er vi litt i gang igjen kanskje 🙂 Klemmer <3

    7. eg har jo ikkje blogg lengre -eg jobber med hunderescue og hjelper til i en gruppe for dem med tynnere lommebøker enn vi andre har – det tar usansannsynlig mye tid..det må eg bare si , samt med helse utfordringer for datteren min og flytting og selging så har ikkje å løpe rundt på blogger vært prioritert….eg like dårlig nye ting eg må lære meg på data….og da vi alle flyttet fra blogg.no ble ting helt snudd på hodet og syns eg aldri fant noen igjen. denne gruppen er enklere, men som sagt eg leser mest de eg kjenner og følger med på de eg sr på FB og de er får på mail og folk på instagram, er for mange plattformer og for få timer i døgnet 😀 klemmerier <3

        1. var best da alle var samlet samme sted , hvorfor i alle dager de la ned blogg.no må gudene vite..helt tullete eg er jo her, eg bare legger ikkje alltid igjen spor her inne….fordi eg må huske å gå inn igjen på samme innlegg 😀 klemmerier <3

    8. jeg merker også att det er stille,men det er litt sånn att jeg har lett etter mine venner på facebooksida vi i bloggblokka,men ikke alle deler der lengre så da må en skrulle seg gjennom på blogg.no sin forside,da er det lett å overse noen innlegg merker jeg :=) men har nok vært litt stille jeg også etter opperasjonen,ble litt slik siden jeg stort sett har sittet inne ,for ennå er foten grisevond å gå på

      1. Jeg tror at folk deler der hvis de skriver, men det er akkurat det: Det ble HELT stille. Folk har ikke blogget rett og slett. Og det er lov det altså, jeg måtte bare etterlyse litt 😀 Klem <3

    9. Jeg skriver gjerne under på plakaten sammen med deg – for det er gresselig stille her….. jeg blogger ivei som jeg pleier – og leser alle innlegg som legges ut i facebook-gruppa! Og alle de andre jeg husker på ved siden av! Prøver å kommentere alle – hver dag! Men det er tynt med både lesere og kommentarer nå! Skulle ønske alt blir som før….. god klem <3

      1. Jeg prøver også å henge med her og der, men ikke lett når folk lukket og skrudde av lyset 😀 Vi må nok slite med denne LETINGEN etter folk tror jeg 😀 Klem <3

    10. Hallo hallo, du behøver ikke å stå i oppgangen, du er hjertelig velkommen inn til meg ❤ men det vet du jo, for min før er alltid åpen og jeg er takknemlig for at du har funnet den 😊

      Jeg var ikke rundt omkring i gamle dager i bloggblokka, men jeg kan tenke meg at det var festlig. Så det er godt å vite at du ikke gir opp og gleder meg til å følge med på dine sprell

      Klem klem ❤

      1. Ja, stadig på besøk jeg. Og du er ganske jevn på egen blogg. Da er det lettere å stikke innom, når du ikke skrur av lyset så ofte 😀 Hi-hi. Kos med nye og gamle bloggvenner <3 Klemmer <3

    11. Uff ja, jeg eg nok en av dem som har hatt lyset av i leiligheten siden i høst… Tror ikke jeg har tatt et eneste bilde siden Gran Canaria ferien i høst, og da har det liksom ikke vært noe å blogge om. Jeg føler liksom at jeg må ha bilder med. Men jeg har ikke gitt meg for jeg vil fortsatt ønske bloggvenner inn i min leilighet også. Så jeg håper fortsatt at jeg kommer igjen igjen. Jeg følger med mange av dere andre her inne via FB, men alle de gamle er ikke der.
      Jeg koser meg fortsatt når jeg sniker meg inn i leiligheten din, mange ganger ganske usynlig. Men jeg er her 🙂 Klem <3

      1. Gleder meg til du pusser opp og kommer tilbake <3 Man må ikke ta bilder da, men jeg skjønner lysten. Jeg har også mest egne bilder eller tegninger. Men man kan skrive om noe og bilder av noe annet likevel, det GÅR det også 🙂 Klem <3

    12. Du har helt rett søs, det ble mye dårligere, vi mistet den der bakrommet vårt og oversikten og det er ikke mye gøy. Så godt at blogging er litt koseligere igjen <3 Stooor god søsklæm <3

      1. Ja, bakrommet OG feeden i editoren gjorde mye. Men jeg skal nok få opp futten igjen. Og jeg skal på besøk til DEG snart. vil du ha besøk? Hjemme 🙂 Må bare til Gøteborg en tur først 😀 Klemmer søsklemmen med begge armer 🙂

    13. Ja blogglivet er ikke akkurat som før..men jeg koser meg fortsatt med å lage innlegg..men da må formen være litt bedre enn den har vært i vinter.. Jeg har jo massevis av tid og mange ideer til innlegg…men ikke moro når man har vondt..har i grunnen det her jeg sitter nå også..men vil jo så gjerne være” tilstede “på bloggen.. Mest gøy når mange man kjenner er aktive..Alltid koselige innlegg hos deg 🙂 Veldig fine bilder av deg her …Klem <3

      1. Ja, jeg har skjønt at du ikke har hatt det lett i vinter. Mye vondt. Da er det ikke gøy med blogg. Har en venninne nå som kan lese inn på diktafon, og så kommer all tekst inn på mobilen. Kanskje det finnes til pc også. Så kan du snakke-blogge, og det kommer ned i skrift 🙂 Takk <3 Klemmer <3

    14. Nei ingenting er som før. Og perioder i livet gjør at ting forandres. 🙂 Men jeg er her hver dag. Selv om lyset er slukket hos meg noen dager. Når jeg virkelig har noe å fortelle, så kommer flomlyset på igjen og døren er åpen 🙂

      1. Ja, jeg får med meg når det lyser hos deg som regel 🙂 Og det er jammen bra. Ja, ting endrer seg litt så klart, helt naturlig det. Glad du er her <3 Klemmer <3

      1. Ja, du er en av de jevneste og trutteste 😀 Du er i leiligheten din daglig, og da er det lettere å titte innom også 🙂 Og ser deg både her og der. Koselig det <3

    15. Jeg har ikke peiling på hvordan det var i blogg-blokka i “gamle dager”, fersk blogger som jeg er, men det hørtes unektelig koselig ut!
      Sånn som det fungerer nå, så synes jeg det er vanskelig å følge med på de jeg liker å lese, – blir mer tilfeldig dag for dag.

      Noen tips for å kunne følge med lettere, – annet enn å skrive dere jeg leser opp bak øret?

      1. Nei…det har nok variert litt i “gamle dager ” også, litt i perioder så klart. Jeg har jo blogget noen år.. Men det har liksom tatt seg opp igjen med den gamle gjengen i perioder, og det kommer alltid nye til som jeg har fått god kontakt med. Og DET er jo livet i blogg-blokka også. Nye folk som flytter inn, kjempekoselig. Du er en av dem <3 Nei, før fikk vi de vi fulgte opp i feeden inne i egen editor, på gamle-plattformen. Mye enklere. Nå pløyer jeg meg gjennom forsiden, og ser om jeg får med meg de jeg pleier å følge, hvis de har lagt ut nytt. Og ellers har jeg noen på nouw-plattformen også. Og jeg legger ut på Facebook-grupper 🙂

        1. Så hyggelig svar <3
          Jeg savner varsler om jeg får svar på en kommentar jeg har skrevet, – ofte lett å glemme å sjekke om man en dag kommenterer i både øst og vest 😉

    16. Heia 😊
      Jeg har vært fraværende på den plattformen i flere år, og bloggen min, Muumi Resort er borte vekk. I stedet driver jeg nå en turblogg med eget domene. På en helt annen plattform. Men jeg kikker innom deg imellom og følger deg på Facebook for det, selv om jeg ikke har så mye å si 😊
      Hilsen fra fjellgeita Muumimamma

      1. Så koselig Muumimamma, jeg likte når du var på blogg.no. Nå prøver jeg litt her og der å finne folk, men ikke akkurat lett når alle er spredd for alle vinder 😀 Så koselig du er innom meg, og titter i vinduet 🙂 klem <3

    17. Stille før stormen er det noe som heter, men det er vel bare naturlig at det i perioder er stile. Men noe skjer, våren er like rundt hjørner og da er det vårting man tenker på. Jeg ymse på tapetet utover. Ha en fin kveld.

      1. Ja, kanskje det blir en liten storm her snart. Våren er god bloggtid for mange 🙂 Så gøy det skjer mye hos deg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    18. Jeg er også her!

      Er også stille i perioder når jeg har mye å gjøre, og da rekker jeg ikke å blogge, og blogging blir dessverre nedprioritert.

      Var i Oslo 12.02 – 16.02.2020, og hadde programmet fullt. Rakk ikke å blogge. Nå er jeg i gang igjen 🙂

      Det er jo vinterferie nå flere steder i landet, og neste uke er det vinterferie andre steder i landet.

      Huff <3 <3 <3 Skjønner det har vært tøft for deg ja <3 🙁 Det er jo kjempetrist å minste noen man elsker kjempehøyt <3 🙁 Håper dagene die blir bedre, slik at du får en fin og nydelig vår <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, det går litt i rykk og napp, men ser at det smitter litt også innimellom Hvis det blir stille, blir det stille hos mange samtidig 😀 Klem <3

    19. HAAAALLOOOOOO,,, jeg er her… “peker og peker”. Har nok vært noen stille perioder fra denne gamle skrotten i nord, av ulike årsaker siden før jul. Men helt stille har det nå ikke vært. De siste dagene har fokus vært på familie og besøk, det skjer ikke hver dag, så da viker alt annet 😀 Når man liksom våkner til live igjen etter noen tøffe tak, så er det så mye som har hopet seg opp. Så da er det ikke alltid at man er like synlig. 🙂 Men håper du fyrer i gang på den gode og flotte måten du er spesialist på 😀 Masse lykke til 😀

      1. Nå er det vår snart, og satser på full fres med noe greier, når museører og gåsunger danser cha-cha -cha 😀 Ja, du har virkelig også hatt ditt dette året. Vi sparker i gang når vi har tid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg