“Det er de små ting som teller”

Jeg begynner tolkingen av Margrethes litt helgeutfordring med noen refleksjoner jeg har hatt tidligere. Det er ikke nøyaktig samme ordene, men de gir samme mening i all fall. Jeg mener i alle fall at legger man merke til de små tingene, så blir livet enklere og gleden større. Så med litt andre ord: Her er min tolkning av “Det er de små ting som teller”, med egne tegninger i stedet for foto: 

 

 

“Kunsten å være lykkelig, består i å gjøre sine gleder enkle”
(Kinesisk ordspråk)

 

 

Det er jo det det hele handler om, spør du meg…Det å gjøre de små tingene i livet store og betydningsfulle. Så store og betydningsfulle at det faktisk gir deg stor glede også.

En sommerfugl som flyr forbi, en hestehov i en grøftekant, en flagrende sommerkjole en varm sommerdag…alle ting som kan gi deg glede i giga-størrelse…om du bare lar de få det fokuset de fortjener <3

 

 

 

Det kommer nok flere bilde-tolkninger av temaet i løpet av helgen 🙂

 

 

7 kommentarer
    1. Du og den hestehoven… jeg er med deg på budskapet, men foretrekker stoooore solsikker fremfor leirfivel og løvetann 😜🥰🐰

      1. Jeg liker spurven også, synes den er like vakker som papegøya… Det er liksom det som er med greia, de små tingene som teller. Og i livet 🙂 Kan være grått og smått og vakkert. Hvis man bare titter etter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg