Det handler om å trekke opp rullegardina…

I min verden så blir livet litt lysere og lettere hvis jeg trekker fram det som er bra. Sånn for meg selv. Livet blir litt lysere hvis jeg LAR DET bli litt lysere.. Det handler om å trekke opp rullegardina når man begynner å surre rundt i halvmørket…

Som f eks i dag: Det regner. Det regner. Det regner…. Sørpa ligger tjukk oppå isglatt hålke. Dunjakken ble søkkvått på sekunder, og jeg sto med vann til langt oppå støvletten. Det er snart mandag og en lang arbeidsuke venter, med oppgaver i fleng og omtrent uten stopp.

MEN: Så har vi dette da, ting jeg kan glede meg over og glede meg til, som gjør det hele ganske så bra:

  • Jeg har goretex-sko som tåler mengder med vann
  • Jeg bor jo ganske sentralt så jeg må jo ikke gå LANGT i dette været hvis jeg ikke vil
  • Det er fremdeles søndag
  • Jeg har en morsom jobb som skal få meg gjennom denne uken
  • Neste helg skal jeg se Chess på Folketeateret med søsters

 

Er det noe rart jeg er glad? Juhuuuu!!

 

 

13 kommentarer
    1. Her var det mange grunner til å være glad. Jeg hadde tatt med meg stormparaplyen også jeg, så hadde ikke dynejakka blitt våt heller…enda en grunn til å være glad!
      Vi gjør oss selv en tjeneste om vi klarer å fokusere på det positive. 🙂 Ha en fin kveld! Klem <3

    2. Jeg kunne ikke ha vært mer enig med deg, opp med rullgardinen og fokuser på de positive tingene. Det er så godt å ha noe se fram til og glede seg over. Håper mandagen din ble helt fantastisk, selv om det fortsatt regner 🤗

    3. Det er det som er så viktig!🤗👌🏻
      Selv om det finnes masse negativt med både vær og andre ting, så gjelder det å finne og fokusere på det som er bra.🤩
      Nyt resten av frisøndagen!🤗👍🏻

    4. Du er så god til å se ting å glede deg over og til! En super inspirasjon for oss leserne dine! 🥰 Alle kan vi finne noe positivt i hverdagen! ❤️ Kos deg med resten av søndagen og uka som kommer! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg