Det var da FÆLT til bråk da!!

Jeg våknet i dag til noe “snabla” leven på utsiden av leiligheten. 
Hørte kfaftig krafsing og kloring på verandaen..
Akkompagnert av regndråper som traff fjorden. Plasket og spratt, plasket og spratt..
Ja…her var det ikke noe poeng å håpe på mer søvn….bare å komme seg i “one-piecen”…

 

 

På verandaaen satt Salt og Pepper med slitne poter. Tar på å danse cha-cha-cha der ute på plankebordene.

 

“Frodith!! Se på det været her da!! Kan vi dra hjem nå? Kan vi dra? Kan vi? Kan vi?”

 

Snutene opp, og med bedende øyne. 
Hvis kjedshomhet kunne drepe liksom. De var så godt som døde skjønte jeg. Begge to!

 

 

 

Jeg løftet dem opp, og satt de på rekkverket. Liksom for å få litt kontroll på dem…. De er litt høyderedde, og slutter fort med “joggingen” da, med litt høyde under kroppen.
Man kunne gjennom det silende regnet så vidt høre to langtrukne sukk.

Salt lente seg mot Pepper og mumlet grettent i øret hans:

“Snakker om sommerferie liksom!”

 

 

 

Så snudde de seg kjapt og uredd mot meg igjen. Glemt var høydeskrekken og redselen for å “såre meg” og mumlingen gikk over til så høye og klare stemmer bare tøyrotter kan klare å presse fram: 

 

“Frooooodiiiith!! Kan vi DRA SNART!!! Kan vi? Kan vi? Kan vi? Vi kjeder oss i hjæææææl her!!”

 

Klar tale! Så her pakker vi kofferter, og setter snutene hjemover.

Nå skulle vi egentlig hjem i dag da. Uansett… Men det trenger jo ikke de vite 😉

 

 

#tøyrotter

8 kommentarer
    1. Jeg skjønner jo at regnvær er ekstra kjedelig for de som ikke bare blir våte til skinnet, men tvers igjennom gjennomvåte, helt inni beinmargen! 😀 😀 😀

    2. Kjempebra at dere kom dere opp på Synshorn i finvær! 🙂 Regn på store deler av Østlandet de siste par dagene, men akkurat nå er det opphold og gløtt av sol her. Jeg ønsket meg regn, men nå har vi fått mye, så nå er jeg fornøyd også! Så det var gått et jordras, men det var litt lenger inn på fjellet på E16. God tur hjem, om dere ikke allerede har kommet fram! 🙂

    3. God morgen, ja en kan vel få hjemlengsel når regnet siler ned så dere får ha en god tur hjemover.regnet silerr her også men vi holder ut en uke til før vi snur snuten hjemover 😊 fant dere butikken på hjørne ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg