Dette har jeg aldri opplevd før!

 

Man skal tydeligvis gjennom en del ting her i livet. Jeg er nok heldig og har vært skånet for mye, så jeg skal overhode ikke klage.

Når det gjelder oppvekst har jeg egentlig bare godt å si.
Når det gjelder psykiske utfordringer: litt “rusk” i 20-årene, men ikke verre enn at jeg fant ut av det selv, og har hatt det godt med meg selv siden.

Når det gjelder fysiske saker. Joda…jeg er litt slapp når det gjelder kropp og trening og sånt, litt saggete her og der…men utenom det….?  Lite trøbbel. Jeg har en hjernehinnebetennelse -sykdom, som har betydd gjentakende hjernehinnebetennelse over de siste 15-20 årene. Men selv det ser ut til å forsvinne. Ikke vært syk siden 2014.

 

Men altså NÅ: Jeg har klart å hoste på meg ribbeins-brist!!
Ikke det store alvorlige sakene tenker du kanskje, og det har du nok helt rett i. Ufarlig, og går over etter en stund. Likevel: det er JÆVLIG vondt! Livredd hver gang jeg skal hoste. Og jeg har ikke opplevde dette før, så det er nytt for meg!

 

 

Kanskje LITT overdrevet, med det ribbeinet på utsiden. Det har ikke kommet gjennom huden ennå…Men føles nesten sånn…

 

Så da vet du hva som feiler meg…

 

 

 

#syk #ribbeinsbrist #livet

20 kommentarer
    1. Huff-a-lell! God bedring! 😍 Jeg klarte det samme for noen år siden. Skal love deg det ikke var spesielt lurt å kjøre karusell uka etter… 😣😂

    2. Ååååå staaaakars deg søs! Det der høres skikkelig vondt ut. Går det altså an å hose på seg et brudd, det visste jeg ikke. Jeg vet om en som hostet opp et ribbeinsbrudd men da var bruddet alt der, bare at det var nesten grodd. Nå synes jeg skikkelig, skikkelig synd i deg <3 <3 <3 stooor god forsiktig klæm <3

    3. Uffda, det hørtes ikke greit ut! Pass på å få i dag diverse hostestillende, så du ikke må hoste mer enn du må. God bedring! <3

    4. Uff da, dette var ikke noe gøy. Har aldri selv knekt eller bristet ribbein, men kan innbille meg at det må gjøre fælt vondt ja. Masse god bedring til deg, gir deg en forsiktig klem på kinnet ♥

    5. pga en bilulykke som 2 åring skjedde dette med meg 4 ganger. Nå har eg ikkje hatt bryst infeksjoner etc på lenge så har da sluppet unna :D, en gang stakk 4 bein ut ,men ikkje perforerte huden og legen spurte hva i alle dager er det. Ribbein svarte eg 😀

      God bedring fineste du <3 <3

    6. Fikk rett jeg da. Alt med sibein gjør veldig vondt det kan jeg skrive under på så gjør ingenting bare ligg heilt rolig. Ikke se på noe moro på tv engang for latterkuler gjør ille vondt.

    7. Huff, ja det er vondt. Har hatt det selv, og tenkte på det når du skrev forrige innlegg, men ville ikke stille noen diagnose 😉 kan trøste deg med at det går over, men tar litt tid…om det er noen trøst 🙂

    8. Uff ja. Tenkte (og skrev) faktisk det på forrige innlegg. Håpet at det bare var muskelskade. Har ikke hatt ribbeinsbrist eller -brudd selv, men har skjønt at det er forferdelig vondt. Og så tar det dessverre litt tid. Riktig god bedring, og håper at hosten snart gir seg, så du slipper å ha vondt pga det i hvert fall. Ille nok å puste, tenker jeg…..Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg