“Digital-ministeren” Frodith

 

Jeg er den nye “digital-ministeren” på jobben… Det sies så klart med et stort glis om munnen. For ALLE vet, at jeg er den med minst erfaring, størst frykt og høyest skuldre i forhold til digitale saker. Men siden de bare “hagler inn”, disse digitale greiene, hver dag, og jeg bare MÅ, så driver jeg på, selv om jeg er nær å spy når kvelden er der. 

Men jeg blir jo VELDIG klok da, på digitale greier, av all denne “utdanningen”. Så sjefen min kaller meg så koselig for “digital-ministeren”. Jeg elsker betegnelsen 🙂 

 

 

I dag har “digital-ministeren” vært og hentet utstyr til hjemmekontoret. Så nå skal alle menneskene på møtene øke i størrelse, fra frimerke -size til noe liknende en fyrstikk-eske eller noe sånt ….Større blir de i alle fall.  Ny skjerm, mus og tastatur, så den litt svaksynte Frodith kan se hva folk sier på skjermen. 

Dette blir bra!  

 

“Digitalministeren” fikk seg også en halvtime i parken til lunsj i dag. 20 grader minst, og en kaldgrøt fra “Kaffebrenneriet” og juice smakte midt i blinken i solsteika.

 

 

 

#digitalt #skjerm #sol #hjemmekontor

14 kommentarer
    1. Så fint kompliment fra sjefen, og vel fortjent! 😀 Du blir jo rene eksperten etter hvert, og sånne digitale greier kommer godt med at man kan mye om, – blir nok mer og mer av det i framtida.

    2. Virkelig klapp på skulderen til deg!
      Jeg har hjulpet en 8-åring (mitt barnebarn) med nettlekser i dag, og det er jammen ikke enkelt. Attpåtil fikk min datter etterspørsel i kveld om hvor “innleveringen” ble av… Og jeg som trodde vi hadde gjort alt riktig….
      Jammen mange som lærer mye nytt i disse tider, så igjen al honnør til deg!

      1. Ja, da skjønner du litt av greiene. Her er det ca 30 sånne ting pr dag, som man ikke skjønner helt. Og nye plattformer stadig å forholde seg til. Men små skritt og så er man plutselig blitt “minister” 😀

    3. Akkurat.. du verden 😀 Spennende.. Tror det er mye som kommer til å være endret etter denne tiden. 🙂 Jeg har vært i to Zoom nettmøter i dag.. og det er et i mårra og et på torsdag 😀 Antagelig kommer det til å bli mye mer vanlig fremover enn det var før 🙂
      Lykke til 😀

      1. Ja… og det “vanlige” livet blir nok piece of cake, når jeg skal tilbake. Har jo opparbeidet ÅRS kunnskap i løpet av et par uker… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg