Duste-Norge!!

 

 

Litt små-frustrert her igjen..

Nå er det akkurat snødd såpass mye…. fryst på såpass mye….smeltet såpass mye… og fryst såpass mye IGJEN…at det henger store tunger med snø ned fra takene. De truer med å deise utfor kanten NÅR som helst. Nå som det er en liten plussgrad her kan det seile utfor og komme til å ta livet av en eller annen!

Så hva gjøres for å rydde opp i dette her i byen? Hva gjøres for at ingen skal bli drept?
Jo, man setter opp skilt med “ras.no”, “rasfare” eller ander liknende skilt og noe som henger ned og sier fra at man ikke skal gå der. Så har huseierne liksom SIKRET seg mot søksmål i det minste, hvis en eller annen dør under fallet fra et tonn snø.… Men folk må jo gå der likevel.. Så folk dør like fullt om det deiser ned et lass..

For hver eneste vei i hele Oslo omtrent, er dekket av sånne skilt og farlige tak i disse dager. Og vi kan jo ikke droppe jobben og holde oss inne! Heller ikke kan vi svinge utenom disse skiltene og takene, for da havner vi midt i veien hvor trafikken går, så da risikerer vi å bli påkjørt og drept av en trikk eller bil i stedet for…. 

Jeg skulle ønske gårdeierne fikk FJERNET snøen i stedet for, når det er som nå. JA det er litt dyrt sikkert, men jeg husker en som fikk et lass med is og snø i hodet og ble handikappet i etterkant for ikke mange årene siden.  Da ble det erstatningskrav, og dyrt for en gårdeier i årevis. Men NÅ har de sikret seg, ved å henge opp ras-skilt. 
“Vi har jo sagt fra” liksom…

 

 

(Jeg var på vei å skrive et innlegg om dette, men tenkte jeg skulle sjekke noe jeg hadde skrevet før om temaet. Og det var jo nøyaktig det samme jeg tenkte i dag. Og det er nøyaktig et år siden omtrent at jeg skrev dette. Det har ikke blitt bedre for å si det sånn :-P)

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg