Duste-Norge…

 

Litt små-frustrert her igjen..

Nå er det akkurat snødd såpass mye…. fryst på såpass mye….smeltet såpass mye… og fryst såpass mye IGJEN…at det henger store tunger med snø ned fra takene. De truer med å deise utfor kanten NÅR som helst… I tillegg har det pga all tiningen og frysingen og tiningen og frysingen dannet seg lage skarpe “sverd” som ved kun en liten “pluss-grad” til kommer til å ta livet av en eller annen…

Så hva gjøres for å rydde opp i dette her i byen? Hva gjøres for at ingen skal bli drept?…
Jo..man setter opp skilt med “ras.no”, “rasfare” eller ander liknende skilt og noe som henger ned og sier fra at man ikke skal gå der. Så har huseierne liksom SIKRET seg mot søksmål i det minste, hvis en eller annen dør under fallet fra et tonn snø og “is-sverd”… Men folk må jo gå der likevel.. Så folk dør like fullt om det deiser ned et lass..

For hver eneste vei i hele Oslo omtrent, er dekket av sånne skilt og farlige tak i disse dager. Og vi kan jo ikke droppe jobben og holde oss inne! Heller ikke kan vi svinge utenom disse skiltene og takene, for da havner vi midt i veien hvor trafikken går, så da risikerer vi å bli påkjørt og drept av en trikk eller bil i stedet for…. 

Jeg skulle ønske gårdeierne fikk FJERNET snøen og “sverdene” i stedet for, når det er som nå. JA det er litt dyrt sikkert, men jeg husker en som fikk et lass med is i hodet og ble handikappet i etterkant for ikke mange årene siden.  Da ble det erstatningskrav, og dyrt for en gårdeier i årevis. Men NÅ har de sikret seg, ved å henge opp ras-skilt. 
“Vi har jo sagt fra” liksom….

Et lite hjertesukk, som bare MÅTTE ut… 

 

#is #snø #bygårdsproblem

11 kommentarer
    1. Dette er jo håpløst… Enkelte steder i Oslo er det umulig å komme seg fram pga av all snø og is som henger fra takene. Jeg skjønner jeg har noe å glede meg til, når jeg skal på jobb på tirsdag.

      Jeg husker en tid hvor det ble satt opp sperringer, for de man var oppe på taket å ryddet, ikke sånn som nå! Blir oppgitt!!

    2. Ja..er så enig….det er jo livsfarlig….og om alle gatene i Oslo er merket med sånne skilt..ja..hvor går man da…i trafikken….grrrr….Dette burde nå til høyere hold…og gårdseier burde bli pålagt å fjerne…

    3. Ja, merkelig opplegg dette. At et skilt skal være nok, i stedet for bare kontrollert få disse tappene ned, kan jeg ikke skjønne er lov en gang.

    4. Det er faktisk farlig ja, og jeg husker en sak for få siden der en svensk bygningsarbeider faktisk døde fordi han fikk is i hodet som ramla ned fra en bygning i tigerstaden.. Det er ikke til å spøke med det der..
      Ta deg i akt, for du er dyrebar <3 Søndagsklemmer

    5. kan ikke skjønne att en gårdseier er fritatt for ansvar bare pga et skilt,får bare håpe det ikke skjer et uhell,men jeg er enige i att noen burde rydet litt opp så det var trygt å ferdes på veien

    6. Huff, det er jammen skummelt det der. Hårreisende at de ikke bare får fjernet de der piggene. Det koster kanskje litt, men så vil de i alle fall ha ren samvittighet. Jeg mener at det burde være pålagt alle gårdeiere å fjerne sånn overhengende fare.

      Lykke til ute i den skumle byverdenen når du må ferdes der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg