En aldri så liten kaffe-pause!

 

Hvem ville trodd at hjemmekontor ville betydd SÅ mye jobb?! Jeg jobber nesten mer nå enn før coronaen kom dinglende jeg..

Men nå er det langt på kveld og nå SKAL jeg ha pause En liten kaffe-pause her nede i cafèen. Så jeg setter meg bare her igjen jeg…Her blir det mye selvbetjening ser det ut til… 😉 Ta deg litt kake!!

 

 

Det er masse nytt jeg MÅ sette meg inn i hver dag, fordi ALT må jo foregå digitalt nå og ikke face-to-face. Og du vet jo hvor glad jeg er i sånne digitale greier og stadig nye ting? NOT!

Men selv om det er sånn nå, og jeg er så sliten at jeg ligger våken på natta og tenker på alt dette, så er det veldig moro noe av det også. Og det er jo de tingene jeg skal fokusere på her på cafèen. 

Så…i dag er dette de positive små opplevelsene jeg har hatt:

 

-Jeg har laget film med Salt og Pepper som filmstjerner, “redigert” og fått lastet den opp til et sted hvor den ble videre distribuert til et sted hvor elevene våre kan få tak i den 🙂  Det har vært GØRR slitsomt å herje med disse rottene. De ville ikke sitte i ro når jeg holdt på med filmingen, og jeg måtte  gjøre mange “takes” 😀

-Jeg har fått unna masse jobb 

-Jeg har kost meg med sjokolade

 

 

Hva har du hatt av hyggelige opplevelser i dag?

 

 

 

#cafe #koseprat #glede

14 kommentarer
    1. Superflink er du! 😀 Slitsomt når det er sånn, men man blir jo så glad når man får det til! 😀 Her får junior oppgaver på OneNote og Teams, og fikk bl.a. i oppgave å lage en film og laste opp. Jeg hjalp til og vi fikk til begge deler, – jippi! Fikk t.o.m. ros av læreren, så det var dagens mest hyggelige opplevelse. <3 Tusen takk for kaken, – den smakte like godt idag! 😉

    2. Så flink du har vært da. At du fikk det til. Må jo være superdeilig! Jeg skulle gjerne lært noe nytt, eneste jeg lærer for tiden er å vaske, nye regler hver dag, så jeg ville heller lært å redigere 😀 😀 Men i går ble en veldig fin dag på jobb, mye bedre enn forventet, og i går kveld møtte jeg en venninne nede i skogen, vi delte en flaske bobler, i behørig avstand og med medbrakt glass. Fint å få prate litt. Hun mistet sin søster i kreft nå, viktig å få snakket ut, nå når man ikke kan være sammen og ikke en gang få en klem fra sin egen mor. Ha en god fredag. klem<3

      1. Ja, føler meg flink. Har mye vondt i skuldre, nakke, armer osv… pga strever sånn. MEN jeg får det til etter MYYYYYE arbeid. Og da blir jeg veldig glad da 🙂 Ha en fin fredag Kjersti, jeg skal ut å ta fedags-dansen snart 😀

    3. Bra med litt pause for seg selv. Da er noen timer på cafe en fin sak. Hadde en rolig dag i går, la inn ny flis i burene og ga mine 3 hamstrer mat og vann. Vaska gulvet og tok sykkeltur. Til mandag er det jobb i 2 dager så veit jeg ikke mer. En ny dag er her og det er nok av ting i boden som skal ryddes. Ha en fin dag.

      1. Ja, litt pause må man ha…For meg selv er jeg hele tida, bortsett fra Hr Frodith, men man kan jo være sosial her inne også, helt klart 🙂 Har du hamstre du da 🙂 Så koselig! 🙂

    4. Har to lærersøstre i samme situasjon…En helt ny hverdag ja og enormt masse nytt å sette seg inn i , men så bra at det er mulig med undervisning på denne måten!
      En god dag her, tur ut med naboselskap, brukt mange timer på kjøkkenet til å lage middag og jeg har bakt- sender over et stort stykke kanelkake du kan servere i morgen…:)

    5. greit å lære nye ting på data da,men skjønner att det er en stor jobb ,da fortente du å slappe av og kose deg med litt sjokolade :=)
      Jeg har gått tur ilag med 2 damer fra bygda,vi holdt avstand så det burde gå bra ,var deilig for sola skinte ,og jeg har spist is,var godt det også :=)

    6. Tenk så mye du lærer og så mye du får til! Vær stolt! Idag tror jeg at jeg skal være stille…. en dårlig dag igrunn…. så da passer det med kaffi og kake! Klem <3

      1. Jeg er stolt som en hane for det jeg klarer 🙂 Selv om det er mye mindre enn andre kanskje kan. Jeg må sammenlikne meg med MEG 🙂 Og jeg er blitt flinkere 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg