En annerledes jul?

 

 

Det er mye snakk om at det blir en annerledes jul. Og det blir det kanskje…for noen. For meg er egentlig hver jul sin EGEN. Og litt annerledes. Det er et nytt år, nye opplevelser, nye møter, nye samtaler. Jeg synes at det er fint at hver jul “står på egne bein”. 

Men jeg skjønner jo hva folk mener da. På grunn av Coronaen og alt det der. Det blir kanskje færre folk, og annerledes feiring i ANTALL mennesker og klemmer rundt forbi i år. Men jeg merker at i alle fall førjulstiden er ganske lik på mange måter. Nisser, lys, og julesanger er her i år også! Ganske så gjenkjennbart. Og det er egentlig veldig deilig.

 

Jeg er egentlig veldig lite “julete” av meg til vanlig. Bortsett fra julekalenderen jeg har pleid å ha på bloggen, og akkurat julaften (pakker og mat er gøy :-D) så driver jeg mest med “vanlige” ting i juleferien. Ikke så MYE besøk hit og dit uansett, så det blir ikke noe stor forandring for meg. Men jeg kjenner at i år synes jeg det er deilig med de små “julete” tingene, som minner meg om at noen ting endrer seg ikke. 

 

Så her blir det nisselue i dagene fram mot jul, hjemmekontor eller ei 😉

 

 

#jul #corona #annerledesjulen

16 kommentarer
    1. Her blir det nesten helt vanlig jul. Vi er lite på besøk, og har besøk uansett. 🙂
      Har gjort litt mindre til jul, men nok likevel 😉
      Savner kalenderen din med Salt og Pepper 🥰

    2. Blir litt annerledes med juleselskaper og julebord og slikt. Alt som har med masse mennesker å gjøre! Men det andre er jo vanlig og bra er det. Jeg styrer med pakker. Det er jeg glad i! Klem…

    3. Det er annerledes i år ja, men jeg tror hvis man tenker positivt så går alt. Selv ser jeg fram til å være rolig og stille mannen min og jeg på julaften. Vi skal kose oss masse, og ta ting når vi føler for det.

      1.juledag har vi fri. 2.juledag skal vi i juleselskap til søsteren min og mannen hennes. Det blir kjempekoselig 🙂

      Julen skal vi kose oss, slappe av, ta det med ro, og bare samle krefter til et nytt år med nye muligheter <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin adventssøndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Det blir ikke noe annerledes her. Vi er ikke så mange uansett. I år er det 2 stk som skal være her på julaften. Og det hadde nok ikke vært annerledes uten pandemi.
      I romjula er ingenting bestemt foreløpig, også ganske som vanlig. Det eneste jeg veit er at det skal i hvertfall bli én julemiddag til med noen i familien. Enten her hos oss eller et annet sted.
      Så her er alt som det pleier å være😊

      Ønsker nissejenta en fin førjulstid 😃

      1. Ja, mye likner her også. JEg har klart å kjøpe julegaver litt “før tida” til og med 😀 Tror mye blir likt, og noe annerledes, som vanlig 🙂

    5. Godt sagt, – hver jul er sin “egen”.
      I fjor var “den første uten Sidsel og Lars Ove”.
      I forfjor var “da rødvinskaraffelen knuste”.
      Året før der var jula da “broderen fikk valp på julaften” osv.
      I år blir “første jula i ny leilighet”.

      Håper på en fin jul i år til tross for pandemi og mindre sosialt samvær 🎄🎆🎄

      1. Ikke sant. For meg var det sånn: I fjor var første jula etter mamma døde, og hvor jeg var syk hele jula, også på julaften, og første advent uten julekalender på bloggen. Året før det var julen hvor mamma var veldig syk og vi byttet på å bo hos henne. I år er det jul med pandemi, men jeg skal til søster og regner med det blir ganske som andre år, men med nye samtaler, annen mat, og en masse kos 🙂 Så fint med jul i ny leilighet, det tror jeg blir spennende for dere 🙂

    6. du er fin nissejente du :=) Merker ikke forandringer hos meg heller og julen feirer vi som vi pleier,skal uansett ikke ha fullt hus her ,en familie i gangen i romjul er akkurat passe synes eg :=)

      1. Nei, vi er nok mange som har det ganske likt også. Kanskje verst for de unge dette også. Og STORE familier. Vi er liksom ikke så mange lenger vi, uansett.

    7. Koselig med nisselue 🙂
      Og 1. desember tenkte jeg på deg og adventskalenderen du har hatt de første årene JEG var på bloggen 🙂 Koselig!

      God 2. søndag i advent til deg <3 klem

      1. Jeg har hatt julekalender i alle årene jeg har blogget, bortsett fra i fjor og i år 🙂 Det var gøy å lage, og Salt og Pepper fikk “kjørt seg” Men nå er de så opptatt på jobb, så de får hvile her på bloggen 😀 Men det kan nok hende de dukker opp en dag eller to før jul. Bare sånn for kosens skyld 🙂 Klem <3

      1. Ja, det er nok litt forskjellig innhold for NOEN 🙂 Men for ganske mange er det også ganske likt. Og det mest JULETE er jo sånn i år også 🙂 Jeg har kjøpt julegaver i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg