En annerledes jul

 

Vel..egentlig har jeg en litt annerledes jul hvert år jeg.
Ingen år er like. Livet går ikke i loop liksom…
Det er jo sånn at ting skjer, kroppen har blitt et år eldre, nye mennesker har kommet til verden, noen har gått bort. Verden er i endring, og livet også. Ingen dager er LIKE.

Men noen ganger er livet LIKERE enn andre ganger. Det skal være sagt.

 

 

Denne jula er annerledes. Ikke verre, ikke bedre, bare annerledes, uten at jeg tenker å gå så mye nærmere inn på det.

Jeg er en liten raring, og reagerer ikke så “kraftig ” på noe som helst. Kan bli litt “skvetten” i starten når endringene begynner. Men så går ting seg til på et vis, og jeg sitter ikke med så kraftige reaksjoner på det likevel. Jeg er heldig sånn. Eller i det minste synes JEG det er godt å ha det sånn. Det gjør at jeg kan ha litt mer energi. Det gjør at jeg kan ha litt mer å GI. Det gjør at jeg har mulighet for å være litt til “nytte” for folk rundt meg.

Jeg liker å kunne glede folk. Jeg liker å kunne GI noe av meg selv.

 

 

Og nå er det jo jul, og tiden for å gi litt ekstra. Kanskje mest av alt av TIDEN sin? Og energien sin?

 

 

Jeg setter snuten for først et  besøk hos mamma, og siden til søsters.

 

Jeg ønsker deg en fin julekveld <3

 

#jul #julaften #refleksjoner

31 kommentarer
    1. De fleste har vel ikke “like” juler…., og ofte ligger det noe som kan være trist til grunn for det…, eller noe fint. Begge deler her hos meg…Håper og tror du likevel har hatt det fint i juledagene, og fortsatt god romjul

    2. Hei min gode bloggvenn 🙂
      Håper dagen din har vært fin. Her har det også vært en annerledes julaften, uten at jeg skal gå inn på hvorfor heller.
      Ville bare si hei, og at den nye bloggen min snart såvidt er oppe og går. Har lagt deg til i blogglisten der inne, så jeg får oppdateringer hver gang du legger ut noe nytt. Det er kjempekjekt med blogspot 😀
      Sjekk den ut via linken 😉 Ikke søren om vi skal miste bloggkontakt selv om vi ble dratt i forskjellige retninger 😉
      GOD klem til deg Frodithen <3

      1. Nei, vi trenger ikke ut med alt på bloggen, av hensyn til folk rundt oss. Det eneste vi trenger å vite er at vi er folk, vi er ikke tegneseriefigurer, vi er ikke endimensjonale. Bak mye av glitter, nisser, flosset papir ligger det også mye FOLK. Og takk og lov for det. Og så UTROLIG koselig å høre at du er i gang på nytt sted, har jo tittet innom som du så 😀 Så hyggelig å ligge i sidebaren også 🙂 <3 Nei, og vi som er i "samme retning" her på blogg.no er jo ikke i samme oppgang lenger en gang. Det er bare en haug med eneboliger på et tun…. Ha-ha God klem og god morgen 1. dag jule

    3. Jeg håper dagen din har vært fin! Noen år blir julen litt annerledes. Ikke alle har a4 jul hvert år. Etter to veldig annerledes juler har jeg hatt en mer tradisjonell jul i år. Du er så god som liker å glede og gi, er sikker på du gleder mange i jula!
      Ha en fortsatt fin kveld!

    4. Ønsker deg riktig GOD JUL! 🎅🎄🤶 Tusen takk for alt det artige med julekalenderen, og jeg som tilogmed vant også! 🤗💕

      1. Ja, så bra du har kost deg med kalenderen. Jeg fikk jammen meg kommet meg gjennom i år også, på ny blogg. Moro. Håper du hadde en fin dag i går 🙂 Klem

    5. God jul til deg! <3

      Flott innstilling du har. Jeg har også måtte få og ha en slik innstilling. Mange år siden julen har vært slik jeg kanskje ønsket den, men jeg tar jula og ting som dukker opp, også prøver jeg å finne glede i det som er her og nå. Noen ganger klarer jeg det bedre enn andre ganger 😉
      God klem med ønske om en fredelig uke! <3

      1. Jeg har lært dette med innstilling av min kloke mor 🙂 Det skal jeg alltid ta med meg. Gjør dagen din fin om du kan, og i mange sammenhenger kan vi lage den fin. Det er ikke gitt til tilfeldighetene det meste. Og det med hvordan man TAR tingene er en viktig ting uansett, så blir de tilfeldige tingene som bare skjer kanskje ikke så dårlige nødvendigvis heller.

    6. Ja, ingen jul er lik her heller. Jeg skal til søsteren min. Kos deg masse og god jul med en diger juleklem 😃🌲⛄️🤶🏻💐

    7. Ja, det handler veldig mye om innstilling, og om å godta/takle det vi ikke får gjort så veldig mye med. Og DET er du usedvanlig god til! Takk for en trivelig dag i går! Nå har jeg fått til å linke til bloggen din via bilde! Stolt!! ;)Takk for all teknisk hjelp etter “Blogg- Flyttesjauen” ! Kos deg i kveld! <3<3<3

    8. Første gang jeg er innom og kommenterer, men jeg følger med deg da jeg synes at du har en lett og spennende blogg. For en gammel gubbe blir vel julen nokså tradisjonell, og familien er som vanlig rammen. Ha en fin julehelg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg