En engel fra Helvete?

 

Er det sånn at man er snill når man selv tror man er snill eller MENER å være snill?
ELLER er man snill når mottakeren oppfatter det som snilt det som blir gjort?

 

Tygg litt på den du… 

 Fordi det var nemlig sånn i mange år at jeg trodde selv at jeg var BARE snill og grei… Nærmest som en liten engel… fordi intensjonene var de beste og jeg MENTE jo å være snill.

Det var en liten reality-check i GANSKE voksen alder å erfare at jeg faktisk ikke ble oppfattet sånn alltid. For dette med kommunikasjon er jo ikke alltid like lett..Og det at man MENER noe inni hjernen sin….og handler utifra det… betyr jo ikke alltid at DET man mener kommer fram eller mottas på den måten…. nemlig… 

Forsøket på å være snill, kunne i noen sammenhenger oppfattes som nedlatende, at mottakeren følte det som at man syntes synd på og “stakkarslig-gjorde” osv. Og hvor SNILL er man egentlig DA??

Så da er altså spørsmålet:

Når er man snill?

Når man selv synes det…? …men ikke blir oppfattes sånn?…Altså en engel fra helvete…..

 

 

ELLER er det når man ikke har noen spesielle intensjoner i noen retning, men mottakeren plutselig opplever noe du gjør som SNILT?

 

 

 

 Hva er din mening? 🙂

 

 

(En liten reprise på et tema jeg synes er ganske interessant å snakke om.)

 

 

#engel #handlinger #intensjoner #snill

7 kommentarer
    1. Jeg har også opplevd å tro at det jeg gjorde var snilt, men så ble det oppfattet og tatt i mot på en helt annen måte.
      Husker jeg ble veldig lei meg, men i etterttid forsto jeg hvorfor mottageren følte det annerledes, og jeg lærte mye av det.
      Så nei, snilt er ikke alltid snilt 🙄🙂

    2. Folk oppfatter jo ofte den samme hendelsen på vidt forskjellige måter, så vi er nok fler som har gått i slike ‘feller’, det være seg om en er klar over det eller ikke..

    3. Den der var litt vrien… men jeg tror nok begge deler gjelder… føler man selv at man er snill så er man som regel det. Selv om at andre ikke oppfatter det som snilt det som evt blir gjort.. ææææ nå datt jeg litt ut av egen kommentar 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg