En gris som slapp en fis..


Det var en gang en gris

Som slapp en fis
Og satt seg på en is
og spiste ris

 

 

Flink å rime? He-he…ikke akkurat det nivået JEG vil være på. Men dette er noe liknende nivået på diktene jeg laget med elevene i dag. De går i 1. – 4. klasse. Det var en herlig dag, med ivrige elever. De ville ikke gå ut i pausene, fordi å lage dikt på norsk og på tegnspråk er TOPP! DA er jeg fornøyd altså! Da har jeg gjort mitt beste, og lyktes med målet. Det er SÅNN jeg vil undervise, alltid.

 

Tenkte å vise en liten reprise over et dikt søsteren min har skrevet, og jeg tegnet til, som jeg brukte i undervisningen i dag også. Elevene synes det var topp 🙂

 

 

 

 

 

Jeg har hatt en strålende dag <3 Avsluttet på indisk restaurant med Hr Frodith 🙂

 

Har du hatt en bra dag?
Liker du å lage dikt?

 

 

(Hvis du vil se noen HÅRETE bilder, trykk å linken)

 

 #dikt #undervisning #glede #jobb

10 kommentarer
    1. for et herligt innlegg da :=) ja tegne og skrive kan både du og din søster :=) min dag endte strålende i går da jeg og min søster ble enige om en ferieuke ilag med bobil,da har jeg noe å glede meg til

    2. Jeg tror de var helt ihundre! Jeg var selv kontaktlærer for 3.trinn engang og dette var utrolig flott og givende. Alle de spørsmål de stiller, morsomme ord de sier. Små mennesker som utforsker verden og utvikler seg.

    3. Det er så deilig med sånne dager- når alt er bra! Diktene er herlig og passer absolutt til barn. Jeg har også hatt en fin dag og avsluttet med konsert med Elton John! Sammen med ca 22 000 andre publikummere <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg