En kjole til begjær

 

Kan man begjære en kjole?
Ja, det tror jeg… 😉

I alle fall har jeg en stor “kjærlighet” til kjoler. Jeg blir skikkelig glad når jeg finner en kjole med mine farger, form og snitt.

Jeg kjenner det kribler i magen nærmest når jeg kan ta på meg en kjole som får fram fargene mine, som framhever det som er fint med kroppen min og skjuler det den BØR skjule…

Jeg kjenner jeg får lyst å danse når stoffet er lett, glatt, kjølig og blafrende.

Jeg kjenner jeg blir glad utenfra og inn, av å kunne vase rundt i fargerike gevanter som samtidig viser at jeg er JENTE!

 

Det er jo bare KLÆR! Sier du kanskje?
Jada… det er sant, men det er jammen forskjell på om jeg hadde “blafret” naken rundt i byens gater i går…..
Vi MÅ ha på klær, for å bli tatt seriøst.
Vi må ha på klær for ikke å fryse i noen sammenhenger.
Vi MÅ ha på klær, sånn er samfunnet laget. Nå i alle fall.
Vi må ha på klær..sånn er det bare!

Så hvorfor ikke kle seg i farger og morsomme mønstre? Noe som får folk til å trekke på smilebåndet. Eller bare noe som gjør en selv glad, og løfter hverdagen bittelitt?

Og altså…begjær? I går falt jeg i alle fall “pladask” for kjolen under. Sist jeg falt så kraftig var for en kjole jeg fant på Island i 2010. Nå fant jeg en i nesten samme snitt, nesten 10 år etter. Og merket er Urban Gipsy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvordan forhold har DU til klær og kjoler spesielt? 
Skikkelig DILLA, eller “couldnt care less”?

 

 

 

#klær #kjoler #outfit #antrekk #glede

28 kommentarer

Siste innlegg