En knakende fin hverdag!

 

Fra å ha vært  NESTEN SIKKER på at jeg “brygget på litt Corona” i går, til å være frisk som en frisk i dag morges uten så mye som et snufs liggende på lur en gang, er en ganske fin opptur. 

 

 

Jeg har forresten ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjent på LITT sår hals i denne corona-tiden. 
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lurt på om jeg kanskje muligens har nyst LITT mer en en gang  

Jeg har ikke tatt på hvor mange ganger jeg har hatt litt vondt i hodet og kjent på en bittelitt uggen form. 

Alle disse tingene har jo tidligere klart blitt oppfattet som en mulig forkjølelse på gang. Ikke noe mer stress. Ikke noe å bekymre seg for. 

Men en forkjølelse er ikke lenger hva den en gang var. En forkjølelse NÅ trenger jo overhode ikke være en forkjølelse. Den kan jo…. og er nesten helt sikkert noe annet:  Nemlig corona!!

 

Så da jeg i går igjen var muligens bittelitt sår i halsen….Og kanskje LITT tett i nesa…. Så var det bare å komme seg hjem. Jeg drakk masse appelsinjuice, kastet innpå c-vitaminer og masse drikke. 
Prøvde å snyte meg litt…Men nesa var HELT tørr egentlig. 

I dag var jeg mitt vanlige jeg igjen. Som jeg jo har vært hver dag etter jeg har hatt denne følelsen.. Så jeg bestemte meg for at nå skal det bli en stund til jeg blir “corona-syk” igjen…

 

Jeg har jobbet som en liten helt på jobben. Snakket masse med koselige kolleger. Og etter jobb har jeg vært ute og spist. En skikkelig herlig hverdag: Frisk, flink og fornøyd 🙂 

 

 

På stamstedet vårt, der kokken min er, flakser det så mye fugler rundt: sitter klare på kanten over oss, skuler ned, klare til å dykke ned i tallerkenen vår om de får muligheten. Vi sitter ikke og vifter vekk fluer fra maten altså, men fugler… 😀

 

 

#hverdag #glede

22 kommentarer
    1. Jeg tenker at det er mye større sjanse for å bli forkjølet enn å bli corona-syk, men med alt fokuset på corona så er det ikke så lett. Jeg har allergi og nyser stadig vekk, og det er ikke så gøy i disse tider akkurat.
      Den kjolen din er så fin og smykket passer helt perfekt til! 🙂 Nusselige måkeunger da, men de står nok klare til å gjøre et jafs ja, hihi.

      1. Ja, det er det at man ikke selv VET om man bare er forkjøla som er litt stressende. SÅ best å ikke bli DET heller. Ingen nys, ingen host 😀 Det er ikke måkeunger, men noen småtasser, spurveliknende 🙂 Skikkelig fine. En hel flokk 🙂

    2. Vitaminer er viktig uansett hva slags smitte som rår hverdagen. Har fri i dag men var oppe tidlig for det. Har alt vasket litt opp og kasta noe søppel. Nå skal jeg koke litt kaffe og sette meg på balkongen og lese litt. Nå er det nesten ingen lyder ute men snart kommer det biler, busser og unger. Det blir fint vær i dag så det blir en dukket i dag.. Ha en fin dag.

    3. Kjenner godt igjen følelsen, hadde den på fridagen min, vondt i halsen og ikke i form. Men borte vekk dagen etter! For mye styr med testing og greier om man blir forkjølet nå, så nei, det gidder vi ikke. Ha en nydelig fredag. Jeg skal på tidlig-trening. 5:30-6:30, og så på jobb kl 7:00 Fin start på dagen 🙂 klem

      1. Nei, ikke sant. Absolutt det beste å ikke bli forkjølet, fordi da slipper man testing. For er man forkjølet så er det ikke sikkert det er det man er 😀 Og da BØR man testes…Det skal ikke nyses det grann her i alle fall 😀 Så deilig med litt trening før jobb 🙂

    4. Aner ikke. Jeg tror jeg skal være syk noen dager før jeg tester meg i tilfelle. Vi kan jo ikke overse coronaen helt heller. Det er sant. Og nå stiger smittetallene igjen, som ventet etter ferietid og mye reising blant folk.
      Håper formen din holder seg bra nå😊

    5. Greit å slippe å være coronasyk..man kjenner ekstra etter i disse tider ja.. Yngstesønn var forkjøla for et par uker siden..og testa seg.. det var ikke corona.. På en måte syns han det hadde vært greit å ha det ..for man blir vel imon..men nå var det ikke det da !
      kan bli innpåslitne slike fugler..men var søte på bildet da..og du var jo helt nydelig <3<3

      1. De er jo ikke HELT sikre på det med immun heller? Ja, det er det at man kjenner etter på alt 😀 Litt komisk nesten .. Klemmer til deg <3

      1. Ja, man blir litt stresset i disse tider, for disse virus-monstrene. Stort sett går alt greit, men har dager da jeg tenker at NÅ er jeg begynt å bli syk…men er ikke det heldigvis 🙂 Takk, sommerfuglkjolen 🙂

    6. corona må vi holde oss unna,ikke lett skjønner jeg særlig i storbyer med mye folk ,godt du er fin igjen i dag da :=) slike små tipper har vi i Stryn også om vi kjører en tur og spiser middag der,,er nok vande med å få smake på rester

    7. Bra du holder deg frisk ja!

      Vanlig forkjølelse er ikke slik det en gang var, og viktig å ta forbehold med forkjølelse også. Tror det blir slik så lenge man har korona i samfunnet.

      Alle kan bli forkjølt, og forkjølelsen kommer jo gjerne om våren og høsten.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, det blir vel noen vanlige forkjølelser utover høsten. Men det VET man jo aldri om de er, så man bør vel teste seg da også… Men vi skal nok slite med dette en stund til ja 😮

      1. Ja, det finnes jo, problemet er jo at vi ikke VET om det er det, så man bør kanskje sjekke seg da. NÅR går man og tar en test liksom? Hvor fort?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg