En natt med monstre…

 

 

Er det ikke slutt på å tro på monstre under senga når man har fylt 53 liksom? Joda! Men hvem sa de var UNDER senga?

Her i natt skulle det ikke være fred å få…og nå snakker jeg OPPI senga. Og NEI, jeg mener verken Hr Frodith eller meg selv! Jeg er jo litt syk, og hadde akkurat krøpet fra sofaen og inn i senga. På sofaen hadde jeg vært veldig trøtt. Da jeg kom inn i senga var det brått slutt.

 

Det var ca 100 varmegrader inne på soverommet plutselig, men jeg brukte all min mentale kraft på å prøve å tenke positive “sovetanker”. Plutselig var det noe som kilte litt på pannen..Jeg regnet med det var et hår, og strøk det vekk fra ansiktet. Sekunder etter KILTE det et annet sted. Kinnet.. Og kilte det ikke bittelitt på hånda også? Jeg blåste vekk litt hår, og strøk vekk noe et annet sted.. Knep øynene godt igjen og prøvde å glemme all kilingen og kløingen…

 

Der var det igjen!
Noe som kilte i pannen!
Fram med mobilen! Lyste rundt om kring! Var det “noen” som GIKK omkring i senga vår? Var det MANGE? Jeg så ingenting. Og Hr Frodith bare trakk på skuldrene av “herjingen” min. Jeg trodde jeg KANSKJE så noe på gulvet i mørket der når jeg lyste rundt…..men vanskelig å si..

Jeg GA OPP! På med “kose-bukse” og t-skjorte og inn i stua igjen. Der var det heldigvis bare 20 grader…Og null monstre så vidt jeg kunne se…

Etter en stund sovnet jeg der inne i stua..I “monsterfrie” omgivelser.

 

 

Da jeg våknet i dag morges i stua himlet jeg litt med øynene og tenkte jeg at jeg måtte være litt halv-gal. Innbille meg alt mulig rart.. Egentlig bare plaget av et varmt soverom og mitt eget hår…
Hm…. monstre…

 

Men da jeg tittet inn døra etter å ha fått søvnen ut av øynene, så viser det seg at jeg var SLETT IKKE gal!! For der på gulvet lå “liket” av et DIGERT monster… En sånn lysegrønn gjennomsiktig en med vinger du vet. Som holder leven på natters tid…  Eller den lknet bittelitt på en gresshoppe også… Vanskelig  å si etter min maltraktering i natt…

 

At jeg skulle være halv- gal? PØH!  Jeg SA jo det var monstre der!!

 

 

 

#søvn #monstre #natt

19 kommentarer
    1. 😂🤣 Monstert tenker jeg var Gulløye etter beskrivelsen å dømme. De bruker holde til under taklampa ute nå som det er mørkt om kvelden. Ser ekkle ut ja. Mange forskjellige i Norge og familien heter Chrysopidae

    2. Uff, har sympati der.. Jeg tenkte på deg inatt (husker dunikke likercedderkopper) for jeg hadde to gigantedderkopper her inne inatt og fant ikke den ene.. så jeg var våken til sekstida inatt og satt edderkopp vakt. Og jeg mener gigant altså..

      1. Vi kunne jo egentlig ha holdt litt kontakt i natt vi da 😀 drev med hver våre monster 😀 Edderkopper er verre!! Men det verste var at jeg ikke visste HVA det var. Var mørkt og prøvde å ikke plage Hr Frodith FOR mye 😀 Har du funnet den nå da?? 😀

    3. Hehe, ja monstre under senga var et kjent fenomen i barndommen. Nå som vi vet at de ikke eksisterer så er diisse du nevner der hakket verre, – innpåslitne og kilete.

      1. Ja, takke meg til et monster under senga nå, for det hadde vært i SKUFFEN 😀 ha-ha. Vi har skuffer under der.. Nei, sånne kilete er mer ekle,og uforutsigbare… 😮

    4. Hehe, ja de monstrene der er ikke å kimse av… jeg syns jeg ser deg der inne i jakt på monstrene, akkurat som jeg skulle gjort det selv. Hver kveld når jeg legger meg slår jeg på lys og kikker meg rundt, på vegger, tak og under dyna. Jeg skal IKKE angripes av monstre i løpet av natten hehe….🕷

      1. Ja, jeg skulle nesten vært filmet i natt 😀 Det ville liksom ikke gi seg, og det er jo ikke rart. For den flagret vel bare videre for å sette segt der…Fysj. Men gudskjelov ingen edderkopp…det er hakket verre 😮 Jeg opplever nesten ALDRI noe dyr, insekter på rommet. pga vi bor midt i Oslo sentrum… De virker å være utryddet her omtrent. Men edderkopper kan komme av og til..Da er det rundvask og støvsuging og alt mulig rart..i dagesvis… Men en sånn grønn en tror jeg ikke jeg har sett på årevis..:-D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg