En ny begynnelse..

 

 

Hver dag er en ny liten begynnelse.. Er du ikke enig? Etter å ha “svimet av” noen timer starter man liksom på nytt. Hvis du gjorde noe i går, som du ikke er helt fornøyd med, kan man alltids endre det dagen derpå. Man restarter… Man trenger ikke vente til mandag med å begynne…Eller til etter nyttår….

Det er jo selvfølgelig greit å begynne på nytt “i neste sekund”, men det kjennes liksom ikke som å begynne på nytt på samme måten.. Etter å ha lukket øynene og skrudd av hodet for noen timer derimot, når sola titter opp fra horisonten (uansett om det er regnvær ute), det gjør liksom litt mer susen..

Det er ikke sånn at jeg har så mye jeg angrer på i dagen i dag, så jeg TRENGER en ny start. Men jeg liker tanken. Jeg liker tanken på en blank dag, hvor jeg kan gå ut å male verden og livet sånn som JEG vil ha det. Hver dag!

I dag våknet jeg kl 6. Finnes det noe bedre enn å sitte i sofakroken med en kopp kaffe, våkne litt, se nyheter på tv, sludre med samboeren og bare glede seg til alt som ligger foran en?

 

(bildet tatt en gang på 90-tallet tror jeg)

I dag skal jeg til søsters, sammen med brorsan og svigerinne. Det blir kos. Uansett hva vi skal gjøre, kos blir det. Bare samværet er kos i seg selv <3

 

 

 

#begynnelser #livet #familie

16 kommentarer
    1. Ønsker deg en god torsdag kjekke frodithen 🙂

      Klem og håper dagen din er fin selv om du er på jobb!

      Jeg forbereder meg til arbeidshelg 😀

    2. Savner deg og rottentottene i år, men skjønne at du har fullt opp med både skole, korona og alt annet. Håper du likevel har det greit og gleder deg over advent og snart juleferie. Sender deg gode tanker og en diger klem 🙂

    3. Koselig bilde! 🙂 Jeg liker også blanke dager, og de beste dagene er når jeg ikke har noen planer i det hele tatt. DA er det mange muligheter da. 🙂

    4. Så enig. Godt å kunne starte opp igjen med blanke ark på en hvilken som helst dag. Det er muligheter i det. Ha en vakker første desember. Klemsiklem 🙂

    5. Det er ihvertfall veldig kjekt at det man ikke rakk igår kan man gjøre idag.😊 Og går man og gleder seg til noe, så kommer man stadig nærmere for hver dag. Godt med nye dager! 🌟

    6. Hver dag har nok med sitt i hvertfall. Synes jeg.
      Men godt med nye begynnelser av og til..
      Håper du har kost deg i dag og fått energi til dagene som kommer…

    7. Det er så sant det du skriver. Hver dag er på en måte en ny start, og det man gjorde i går kan man gjøre bedre i dag. Ny dag med blanke ark og fargestifter til 🙂

      Kjempefint bilde av dere <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin 1.søndag i advent <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    8. Fint bilde av dere. Var ute en tur nå, kaldt men det er slik det er. En ny start på dagen er en fin mulighet til mye rart. Nå tenkte jeg skulle slappe av litt, skal legge inn mat, flis og vann til hamstrene mine. Deretter tar jeg en tur til byen siden i dag. Ha en fin dag.

    9. Koselig bilde av dere <3

      Og diktet jeg la ut i dag er inspirert av ditt gårsdagens innlegg 🙂

      Blanke ark <3 Hver dag er en NY dag og man kan rette opp mye men det blir aldri det samme <3

      Ønsker deg og dine en fin fin 1. søndag i advent <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg