En rimelig moden “unge”

Ja… det er meg det!!

Av og til tenker jeg at folk ser på meg som utrolig “barnslig”. En som bare bryr seg om surr og fjas: Klatrer i trær, leker med tøyrotter, kler meg ut og flyr rundt og tar bilder av skyggen min. Hvis du ikke kjenner meg tror du kanskje at det er ALT jeg er… Men jeg er ikke BARE fjas og tull. Jeg er ikke “grunnere” enn en sølepytt. Jeg bare velger ut litt HVILKE sider av meg jeg viser NÅR og  HVOR. 

 

 

Jeg er nemlig en moden “unge”. I noen sammenhenger synes jeg at det er de andre som er “ungene”…. At det er de ANDRE som viser tendenser som likner sandkassa i barnehagen. Størst og sterkest med kraftigst “spade” vil bestemme, og FÅR det noen ganger også. Slår de for lenge, og for hardt, så er det ingen som vil være oppi den sandkassen mer. Hva er vitsen med sandkassen DA liksom, hvis den er tom? 

 

 

Noen ganger synes jeg at hele VERDEN er sånn også… Som der i sandkassa. “Barna” måler krefter med våpen og andre styggheter. Den sterkeste og mest utholdende “vinner”. Hva er det man egentlig vinner da?

 

En tom sandkasse, full av plastikk-greier…. Og noen som står på utsida og NIKKER, fordi de ikke TØR annet…

 

 

 

#livet #verden

9 kommentarer
    1. Går fint å ha det moro, og være barnslig så lenge man vet at man er voksen.
      Enkelte blir aldri voksne, og bruker makt for å få viljen sin. Nytter ikke lenger å ligge på gulvet og skrike, men det er den følelsen en får av Enkelte personer.
      Fint innlegg! 😊

    2. Så sant som det er sagt! Da jeg som barn himlet med øynene over noe/noen jeg mente var innmari barnslig, sa mamma bestandig ‘Du er ikke voksen før du tør å være barnslig’, og det ordtaket er faktisk helt rett..
      – Selv har jeg spekulert en masse rundt dette med at samtlige av de kriger jeg har en noenlunde kjennskap til har en absurd likhet med de regler som gjaldt barndommens politi & røver/cowboy & indianer lek. Dette var leker som alle, uansett klassetrinn fikk være med å leke, så det ble jo til at store deler av elevstanden deltok de dagene dette her ble igangsatt;
      Altså..
      – Man hadde da, som seg hør og bør to lag, hvorav det ene angrep/jaget det andre. ->> De stridende parter.
      – Dernest, var det en sånn murkant langs langveggen til skolebygningen, og der var det fritt. ->> Våpenhvile + de som ikke er deltagende i krigen (journalister, folk fra nøytrale etnisiteter, osv).
      – Dersom det var konger på hvert av lagene, kunne heller ikke disse tas. ->> Lederne for de stridende, som møtes i forsøk på å forhandle med jevne mellomrom, uten risiko for å bli angrepet av den andre.
      – Dersom det angripende laget skulle klare oppdraget å få tatt samtlige motstandere, så skulle det (selvsagt) velges nye lag. Dette innebar at ‘venner’ ble ‘fiender’ og ‘fiender’ brått ble ‘venner’ just like that, fra det ene øyeblikket til det andre. ->> Hvem som er venner og fiender i verdenssamfunnet foregår jo på eksakt samme vis! Stjerneeks. er jo det som skjedde under/etter 2 verdenskrig; WW1 -> Storbritania & Russland var fremdeles for ‘best-buds’ å regne til tross for at det sterke båndet her i all hovedsak var avstedkommet fra relasjonene mellom fam. Winsor og den nylig nedslaktede tsarfamilien. De kjemper så side om side i den neste krigen også, men med Stalin, så var gammelt vennskap og tillit i fritt fall, for så at krigen ender med at nye ‘lag’ velges UMIDDELBART etter denne er avsluttet; Nå er brått Storbritania på lag med USA, vi er brått på lag med Japan, som typ et kvarter tidligere fikk to a-bomber i fleisen, og Tyskland, som ble holdt ansvarlig etter første runde, og gikk fullstendig av skaftet i den andre, er nå delt, slik at en del er venner med lag vest, og den andre med lag øst… Her knytter vi allianser bestående av at vi skal opptre som en nasjon dersom en blir angrepet allerede 3 fattige år etter at deres grusomheter var rullet opp, og de var forhatt av alle!.. Og dette er bare ett av en rekke eksempler på ‘omvalg’ av ‘lag’ på verdens krigsarena (eks; Afghanistans swap fra vestlig venn og østlig fiende til det motsatte ++)
      – Jeg mener.. En må jo bare spørre seg hvor korket denne arten egentlig er!?.. 😛

    3. Det geniale med deg og den fantastiske personen du er, er at du utfordrer oss andre også til å være lekne og utfordre oss selv litt. Jeg synes det er en utrolig bra ting ♥ Jeg har vært med på mye her inne jeg, som ikke ville skjedd hvis ikke det hadde vært for deg. Så jeg velger å si tusen hjertelig takk for at du er en moden “unge”. Vi trenger flere av ditt kaliber ♥
      Varme klemmer ♥

    4. Jeg synes du er herlig som viser disse sidene av deg selv.🤗De fleste tør ikke. Livet er naturlig nok ikke bare tull og tøv, men vi trenger litt av det også for å leve. 🤗

    5. Det kan være mye alvor selv i tull ig fjas. Jeg tror du er en person som fremdeles har lekenheten i deg. Det betyr ikke at du er barnslig, det betyr at du er voksen og klok nok til å vite at du kan tulle og.

    6. Det er vel litt sånn med de fleste av oss, at vi velger å hvilken side av oss selv vi vil vise. Det er litt godt å ikke utlevere seg helt, og ha noe for seg selv eller til de man bryr seg ekstra mye om 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg