Endelig kom regnet!!

 

Når du bor midt i byen, uten balkong eller Air Condition er dette med over 30 varmegrader ikke SÅ stas liksom. Asfalten på utsida blir på en måte med inn vinduene når gatene varmes opp til kokepunktet mellom bygårdene midt på dagen.. Og lufta vibrerer både på utsiden og innsiden av vinduene. Ikke et vindpust er å spore. Luften står rett og slett HELT stille..

Det hadde gått rykter noen dager om at I GÅR….da…skulle det komme regn.. Og jeg tenkte i mitt stille sinn, der jeg galopperte oppover bakkene lang Akerselva under en knallblå himmel mens svetten haglet:

“Faens rykter….når vi ikke kan tro på rykter en gang, hva skal vi tro på da? “….

 

Når tilstandene er SÅNN, og for flere enn bare meg, så er det kanskje ikke så rart da at “ungdommen” trekker ut i bakgården vår på kveldstid, sitter klistret oppå hverandre med mindre enn 10 cm mellom seg, for å drikke vin og øl i store mengder og feirer PRIDE og andre ting i verden som lar seg feire, mens bærbart anlegg spyr ut musikk DE liker, og som vi andre derfor bare MÅ like…

Det er kanskje ikke så rart at de gir F…i både Corona-smitte, støyregler i bygårder og vanlig sunn fornuft..

 

 

Jeg satt inne i stua, med hårrullene mine, gråstripete hår og en lite spenstig kaffekopp,  gammel som alle haugene, og gruet rumpa av meg til en natt uten søvn på grunn av vill festing under vinduet mitt. 

 

 

 

Men DA….. i 22-tida…DA kom regnet! Det plasket ned digre dråper…Som et lite fossefall som fant veien utfor stupet, og landet med et klask der nede i dalen, fant himmelens fossfall veien direkte i hodet på gjengen på utsida… De hylte og skrek, rasket med seg egne og andres eiendeler og løp som besatt under tak for å fortsette festingen der….mens jeg satt som en litt GRYM kjerring oppe i leiligheten min og smilte stygt: 

 

 

 

“Endelig kom regnet!”

 

 

 

#varme #regn #festing #

20 kommentarer
    1. He, he stakkars deg… Men du har vel en vifte på nattbordet vel? Det gjør susen,og det er ikke noe dyrt innkjøp om du ikke allerede har da.. Ellers håper jeg du kan komme deg ut på landet og hoppe i sjøen snart…:)

    2. Haha! Skjønner godt at du ble glad for regnet.Jeg rakk akkurat hjem fra jobb før det bøttet ned i går. Det var deilig at det ikke ble den utendørs festinga i nabolaget hos meg også. Det er seigt når det er full rulle til klokka tre om natta…😳

    3. Deilig oppfriskende med litt regn. Jeg var på fest fredag, og var antagelig noens irritasjon der jeg hoiet og lo utendørs til langt på natt 🙂 Men vi hadde det gøy da 🙂 klem

      1. Ja.. Det satt nok en “gamling” med hårruller et eller annet sted og irriterte seg 😉 He-he. De hadde det sikkert gøy de på utsiden her også 😀 I dag har det vært en deilig dag, vært på kafé alene og kost meg i halvkjølig vær 🙂 klemmer

    4. Godt du fikk sove bra i natt! Regnet er bra for det meste. Her har det vært kjøligere idag, og det er ventet regn fra ikveld, – herlig! 🙂

    5. Hehe..du får sagt det du.. 🙂 Var deilig med litt regn nå..elsker jo finværet men kan bli i varmeste laget også.. men om man kan være på badetur går det bra … Klem <3

      1. Veldig mye styr for å komme seg på badetur her i byen. Og risikerer å bli kastet av bussen maaaange ganger før man kommer seg på stranden.. Pga smittevernhensyn… 😀

    6. Ja det regnet som kom i går kveld var velkomment, og jeg har også sovet veldig godt i natt. Jeg har ikke problemer med asfalten, men med husvegger som holder på varmen å gjør leiligheten til en oven….

    7. Og det er ikke litt regn heller som kommer, her plasker det ned. Det fine er at jeg slipper å vanne ute 🙂 Sover du så dårlig altså? Her har det også vært fest i nabolaget med musikkanlegget på full guffe, men selv med vinduet helt oppe og disco på soverommet sover jeg som en stein 🙂 Håper du våkna uthvilt og sprek i dag fineste søs <3 stooor god klæm <3

      1. Nå har det gitt seg igjen her, tror jeg. Men ÅÅÅÅ så deilig det var. Det ble kjøligere, og det ble tomt for bråkefanter 😀 Nei, her gir det gjenklang mellom veggene i bygården, så helt umulig å sove med det på utsiden 😮 Jeg sov som en stein i natt, de var innadørs resten av kvelden 🙂 God klem søs <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg