Et av livets små mysterier…

 

 

Du tenkte kanskje nå at det kom noe fryktelig filosofisk og dypfølt… Og JA, det er mye av det om dagen i hodet mitt, og dermed på bloggen. Og når jeg begynner å snakke om livets mysterier liksom, DA må det virkelig være noe spesielt…

 

Jada…ganske spesielt, men ikke fryktelig filosofisk. Jeg har mine små fjase-øyeblikk, selv nå i en litt mer mørk periode. 

 

Jeg snakker nemlig om: 

Klatredyner!!

 

Og hva er så det? 

Jo… det er i alle fall MINE dyner…. De oppfører seg skikkelig rart. 

De klatrer på innsiden av dynetrekket, og blir liggende i en klump i ene enden.

 

Det rareste er, og et av livets små mysterier, er at min og Hr Frodiths dyner klatrer i hver sin retning. MIN klatrer nedover, og alt “fyllet” ligger nede ved fotenden, mens jeg har bare tynt dynetrekk oppe ved haken… 

 

 

 

HANS dyne ser ut til å klatre oppover. Der ligger alt fyllet øverst, og litt slarkent dynetrekk blafrer nede ved fotenden…

 

 

Og det er jo ganske rart? Lurer på hva det kommer av.. Må være noe med måten vi sover på…

 

 

Noen idè om årsaken til dynenes klatremønster? 😀

 

 

#dyneløft

11 kommentarer
    1. Høres ut som du sparker med beina og han veiver med armene, hihi. Hm, ikke godt å si altså. Dynen min holder seg ganske i ro inni dynetrekket, – bruker bomull/flanell og da glir det muligens ikke så lett?

    2. Hahaha! Nå lo jeg godt. For jeg har klatredyne som deg, kan bli kaldt om natten oppe 😉 Ja, det var ett godt spørsmål hvorfor noens klatrer oppover..

    3. Det er sjelden man ligger helt rolig hele natten og der med kan dyna dras deretter. Det er innimellom jeg tar på et dynetrekk som enten er for stort eller for liten for dyna. Og dermed blir det kaos med det samme. Ha en fin dag.

    4. Herlige illustrasjoner av fenomenet.👍 Jeg er litt usikker på hvordan dyna mi påvirkes av mine nattlige sprell. Jeg kunne ønske at den var litt lengre, særlig nå i den kalde årstida. Jeg liker å lage en “lomme” til føttene. Da blir det fort for lite dyne igjen til resten av meg…😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg