Et forferdelig syn!

 

I går så jeg noe som sjokkerte meg! Jeg er ikke SÅ lett å sjokkere, bare så det er sagt. Tolererer en del. Er en fri sjel. Er åpen for at folk må få leve livene sine sånn som de vil, så lenge det ikke skader andre. Litt Kardemomme-lov- styrt på en måte: “Man skal ikke skade andre. Man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil”. Men i går ble jeg sjokkert, og jeg mener jeg har godt grunn!

 

Jeg og Hr Frodith satt jo der på fortausrestauranten og tittet på folk som føyk fram og tilbake: Foreldre med barn som tuslet forbi, ungdommer på el-sparkesykler, jenter med grønt og lilla hår, jenter uten bh i gjennomsiktige bluser, gutter på skateboard, menn i høyhælte sko og skjørt…Ja, du skjønner : Mangfoldet?

Jeg trekker ikke på skuldrene en gang. Knapt så jeg snur hodet..

Men plutselig var det noe som fanget øynene mine! Litt mer en de 5 vanlige sekundene..
En far kom syklende forbi. Og foran på magen, i et baby-knytte…slike som er surret foran og bak på ryggen… hang faktisk en baby. Han hadde surret babyen fast i baby-knyttet, (som jo er vanlig når man GÅR tur), og syklet i friskt tempo oppover gaten!! Jeg så de små beina henge på utsiden. Kroppen var antagelig på innsiden av knyttet…

 

 

Hva er det som får en voksen person til å gjøre slikt?
Hva er det som får et voksent menneske til å tro at det er greit å frakte små babyer på sykkel slik? Til vanlig er det anbefalt hjelm både til voksne og barn på en sykkel. Og har du små barn på sykkel skal de i tillegg sitte spent fast og i spesial-laget sete.

Jada! Jeg skjønner at ikke en baby kan sitte slik… Poenget er: –Man tar ikke med babyer på sykkeltur!!

Jeg vet jo ikke hva som var årsaken til at han hadde babyen med seg sånn. For alt jeg vet var den syk, måtte komme seg til lege i all hast, har ikke bil, vil ikke smitte noen på veien….Gud vet! Jeg vet ikke! Men jeg mener det er feil uansett!

Hva hvis han hadde veltet? Han hadde drept sitte eget barn på et sekund 🙁

Rett og slett et forferdelig syn!

 

 

#sjokkerende #atferd

17 kommentarer

Siste innlegg