Et nyttig selvbedrag?

 

Jeg kunne kanskje kalt det et “selfiebedrag” egentlig…

 

Men funker det så er det ingenting som er bedre egentlig, eller hva tenker du?

Det er nemlig sånn, at i disse tider hvor sosiale medier er en stor del av hverdagen, så står folk “på hodet” for å få en bra selfie. Eller bedre forklart, man tar bilder av seg selv i fugleperspektiv. Så…fra en fugl sitt perspektiv så ser vi jo ganske unge og fine ut hele gjengen.

 

 

Huden er i sig NEDOVER..så ovenifra ser vi helt glatte og fine ut. Og med det rette lyset kan vi faktisk se helt rynkefrie ut…

 

 

Men av og til får man “hverdagen” og realiteten rett i fleisen for å si det sånn. I et “ubevoktet” øyeblikk hvor man har glemt at kameraet er i selfie-modus, møter man et litt fremmed ansikt, før man får “gjort seg klar”..

 

 

Den saggete huden man hadde klart å “glemme” henger der i beste velgående… Rynkene viser sitt sanne jeg, og “alderen” øker umiddelbart…

Og det går opp for meg at det er jo MEG det også.. Men sånn liker jeg jo ikke å se meg selv. Og det er ikke SÅ mange som går der nede og titter opp på meg…Kun barn og noen små rynkete frosker kanskje..

 

 

…så jeg kan jo bare fortsette å lure folk…eller egentlig mest meg selv…
For så lenge det er et nyttig selvbedrag, et som gjør meg fornøyd mesteparten av tiden, så er det vel greit…?

 

 

 

17 kommentarer
    1. Jeg er jo blant de heldige “småfolkene” jeg. Liten, og må se opp på alle. Er nok derfor alle sier at jeg holder meg godt, for de ser meg jo ovenfra, fra fugleperspektiv, hehehe 😀

      Fine selfier. Jeg synes det er en kjekk mulighet vi har nå, hvor vi kan knipse i vei, både oss selv og annet 😀

      Klem ♥

      1. Ha-ha, ja ikke SÅ mange som ser meg ovenifra akkurat, men sånn ca rett på i allefall. Og på bilder kan jeg jo bare jukse litt da 😀 hi-hi Klem <3

    2. Haha! Nå lo jeg rett ut! 😀 Jeg har jo blant annet lagt ut et par videosnutter der jeg ser ut som jeg er 70 år! I morgenkåpe med bustehår og uten sminke! Men – det ER jo meg det også – akkurat som de “Heldige” bildene i fugleperspektiv og med riktig “Ung og fager” – lys!!

    3. Liker helst bilder fra det perspektivet jeg. Men det var også før selfienes tid! Litt nedenfra så blir jeg jo bare ei diger dobbelthake ut av meg!! Skekk og gru. Så joda, jeg synes dette er helt innafor. Litt verre når en går over til apper som forandrer både det ene og det andre. Større øyne, høyere kinnben. Det synes jeg ikke noe om. Du er jo morsom da!

    4. Ja det må da være lov, å velge å leve i fugleperspektiv. Og å heller få seg et par sjokk når du møter deg selv i kamera litt for nærme, og i helt feil vinkel. Samme som at jeg ikke går på badet med briller flere ganger. DET var heller ikke nødvendig. Huden så mye bedre ut uten briller nemlig. Ha en fin lørdag. klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg