Favorittmaten min

 

Hva kan man utpeke som favorittmat når man overhode ikke kan lage mat, og har en selverklært Misse-tittel som Miss Ferdigmat??

 

 

Hm….Sjokolade? Kan det regnes som MAT?
Eller hva med is? Jeg er jo uhorvelig glad i is! Og spiser det gjerne flere ganger om dagen… Hvis jeg får lov..Det får jeg sjelden…Og hvem nekter meg? Jo det er meg.. 

Men nå glemte jeg meg HELT bort…og det er jo ikke rart..

Nei…Det regnes vel ikke som MAT kanskje dette. Så jeg har funnet ut noe annet som garantert regnes som mat:

Indisk mat!! Det er nok favoritten.

 

 

Jeg er stadig å finne på indisk restaurant, både her og der..

 

 

Og jeg lager en variant hjemme som prøver å herme indisk mat så godt den kan, ved hjelp av “Tante” Sarita eller Uncle Ben… Siden Miss Ferdigmat ikke lager særlig fra bunnen så blir det løsningen…

Jepp, elsker den sterke maten, med kylling helst. Og gjerne cashewnøtter i tillegg. Mango Lam er favorittretten innen indisk, men ALT duger omtrent.

 

Her er listen jeg følger. 30-dagers -challenge. Jeg har “stjælt” den hos Fullstendigkaos.blogg.no, og det er bare fortsette “knabbinga”  om du vil prøve 😉

 

Dag 1- Ditt siste innkjøp
Dag 2- 10 fakta ingen vet om meg
Dag 3- Noe eller noen du savner
Dag 4- Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5- En sang som får deg til å gråte
Dag 6- En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din
Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg

Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din
Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlings-vesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

 

#challenge #utfordring #favorittmat

20 kommentarer
    1. du vet jo meg eg er dronning av easy peasy mat – gjerne laget fra bunne eller fra ting man fint kan tweake og så vips slips er det hjemmelaget <3

      Favorittmat…..lasagne….hjemme…..kjøttkaker hos konen til min far….fiskesuppe hjemme….eg lager en sykt god på 10 minutter 😀 ikkje pose 😀

      Veldig glad i supper…blomkål, fiskesuppe som sagt, potet og purreløksuppe… veldig glad i pommes frites me grullkrydder, rå løk og sennep…..yeah Im weird..
      Liker ikkje sterk mat, så indisk må være babysterk…:P
      Grillmat er deilig når andre griller for deg.
      Ellers er eg glad i reinsdyrsgryte….eller koteletter i ovnen….kylling eller fisk i ovnen.eg elsker enkle middager som lages i en gryte 😀 minst mulig oppvask 😀

      1. Enig, HVIS jeg skal lage noe selv, minst mulig oppvask. Så mest lett med noe å putte i ovnen…Og da er det jo ikke MYE laging vil jeg påstå 😀 ha-ha

    2. Mye lettvint mat som er godt.😊 Jeg liker godt taco og pizza. Ute foretrekker jeg kinesisk/asiatisk og så liker jeg sushi mer og mer.

    3. Well, vi kan ikke alle kunne alt heller og så lenge det finnes ferdigmat og gode steder og spise er det nix problem:) Er ikke fan av indisk for vi har spist så mye indisk mat at jeg er skikkelig lei men det er mye annen som er godt. Ha en super påske søs, stooooooor god klæm <3

    4. Vi kan ikke alle gjøre alt. Selv liker jeg godt å lage mat, men energien tillater ikke så mange tidkrevende middagsretter lenger. Så jeg liker også å gå ut og spise. Indisk kommer nederst på min liste. Men det hender at jeg besøker indisk hvis følget mitt har lyst til det. Så kan jeg i alle fall si at jeg spiser variert 🙂 Jeg har funnet en favoritt der også, som jeg skal ha neste gang jeg spiser indisk, og som jeg faktisk også har laget selv her hjemme etterpå 😀
      Kos deg litt ekstra nå i påsken ♥

      1. Neida, jeg ser jo at noen LIKER å lage mat, og da er det sikkert moro 🙂 Og lage nytt. For meg er det dørgende kjedelig. SÅ da er ute-mat mer moro 😀 Jeg koser meg SÅNN i påsken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg