Fine kjoler skaper problemer!

 

 

Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, men av og til skaper fine kjoler problemer. 
Jeg elsker jo fine kjoler og har nå gått over fra å ha kjole-fredag, til å ha kjole-dag nesten alle dager i uka. Elsker simpelthen fine kjoler, så jeg kan føle meg jentete og litt pyntet, midt på en vanlig hverdag. 

 

Denne kjolen er blitt en favoritt så klart. Nydelige farger, deilig stoff og et snitt som fremhever det den bør og skjuler det den skal. Kunne ikke vært bedre. MEN… det er altså et men.. For sånne fine kjoler og sånne fine stoffer skal man jo helst bare gå å se fin ut i, og passer overhode ikke til å ha under en diger ryggsekk for eksempel..

 

Jeg har en ryggsekk, som på rygg-flate-delen er slik at den nupper opp og ødelegger det meste den kommer i kontakt med. Bomullsstoffer klarer den ikke å “hamle opp med”. Men stakkar små, pene kjoler i deilige stoffer eller fine cardiganjakker tar den sekken livet av, for å si det stygt.. 

 

 

Så da jeg var på vei hjem bød kjolen på problemer. 
Jeg MÅTTE ha med sekken full av pc-saker og kabler hjem fra jobb. Den veide omtrent et tonn… og MÅTTE bæres på ryggen. Det var ikke noe annet valg enn å ta en genser utpå den langermede kjolen,  for å beskytte mot ryggsekkens “angrep”.  Vel og bra det med en genser over på en litt mild høstdag… Men NÅ? Nå er det nesten 30 grader ute her i Oslo i alle fall!! Og siden jeg må gå lange veier pga dårlig forhold på kollektiv corona-transport, så skal jeg love deg at det var varmt. 20 minutter i stekende sol, med langermet kjole PLUSS en stor, langermet genser fikk svetten til å sprute. 

 

Den stakkars kjolen henger nå til lufting. Den slapp “døden” med nupper på. Ble bare nødt til å henge litt i vinduet, og skamme seg…for å skape så mye problemer for MEG 😀

 

 

 

#kjole #varme #problemer

15 kommentarer

Siste innlegg