Fingersprell 6

 

 

Mye blå himmel og solrike vinterdager minner meg på at det faktisk BLIR vår igjen. Og ikke er det SÅ lenge til heller. Og når den tida kommer så blir det nok NOEN som henger opp-ned i trærne, og spretter rundt i sølepyttene. Om det blir MEG skal jeg ikke si noe om. Men hvem vet 😉
Her er enda en liten “scene” fra livet til to fingre ikledd gummistøvler..

 

 

Synet av vår

Barn som henger opp ned etter beina 
i trærne
Støvler som truer med å falle av
Blide barnefjes
røde av engasjement, glede og 7 varmegrader 

Tjukke ull-strømpebukser og skjørt
Stukket ned i gummistøvler
Erstatter boblebukse og cherocks 
Skygger i vannet
Av hun som danser vårdansen

Ringer i sølevann
Dråper av snøen som tar farvel
Speiling av hun som vandrer hjemover
Mens det fremdeles hoppes paradis i bakgården

Synet av vår <3

 

 

#dikt #fingre #fingersprell #gummistøvler

4 kommentarer
    1. Vi går mot lysere tider, men her regner det og tåken har vært fremme i hele dag. Ikke helt ned på hustaket, men langt nok ned til at jeg ikke kan se fjellene. Gule gummistøvler gjør meg glad, så jeg tror kanskje jeg må skaffe meg det.
      Flotte dikt du skriver til disse fingersprellene dine. Jeg liker dem! Klemmer <3

    2. Om det ikke er vår riktig enda, så har vi i alle fall fått finvær som perler på en snor de siste dagene. Temperaturen har ikke vært ille heller, men som du sier… Våren er ikke langt unna, og jeg har så smått begynt med nedtellingen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg