Fingersprell ;-)

 

Jeg har i løpet av noen år laget noen rare små fortellinger, ved hjelp av morsomme bilder av fingrene mine med “sko”.  Rart hvordan bilder av noe jeg VET hva er likevel kan trigge fantasien min om hva det KUNNE ha vært. Her kommer en av historiene mine, en lite reprise,  i “fingersprell”-serien: 

 

Sommer i byen

Dampende asfalt
Svidd gummi
Svette som pipler fra knehasene

 

 

 

Ustøe bein
Steiner i veien
Forsiktige trillende steg

 

 

 

Mange tester
Øvelse gjør mester

 

 

 

Dinglende bein
Skjelvende, slitne
Trikken overdøver skrikende ledd

 

 

Tær som strekkes
Muskler som vekkes
Planer som klekkes
– for neste tur ut

 

 

 

#dikt #fingre #sko #skøyter #fantasi

4 kommentarer
    1. Artige figersprell innlegg! Måtte se to ganger på fingersprell to innlegget (som jeg leste først) siden jeg først tenkte det var ben! Haha! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg