“Flåklypa-tilstander”

 

Jeg tror den eneste som ikke har vært innom “skallen” min i dag er Reodor Felgen. Ellers er jeg godt dekket, med både Ludvik og Solan og en og annen Blodstrupmoen… Kjenner du ikke til Flåklypas verden får du ta deg et par timer, se filmene til Ivo Caprino, før du returnerer til dette innlegget igjen… Da skjønner du mer…

 

Jeg har i noen sammenhenger sammenliknet meg med Ludvik. Mulig fordi jeg er litt “skvetten” for nye ting og helst vil at alt skal være ved det gamle… Inntil jeg får øvd meg litt… Akkurat som Ludvik… Verden er litt “FALI” (farlig) når endringer er i gjære….

 


Men etter å ha fått øvd meg litt, kan jeg riste av meg Ludvik… Da dukker ofte Solan Gundersen opp 😉

I dag var jeg rett og slett litt “molefonken” på morgenkvisten. Ja da… et gammelt, godt norsk ord, og garantert mye brukt på Flåklypa. Hodet hang litt lavt og framskutt, og på “innsiden” var det litt slitsomt. Trøtt var jeg også, og kroppen tung. Og jeg skulle på trening! På med den digre dunjakka, med farge nøyaktig som Ludvik sin, og ut i været. 

Og for et vær!! 
Piss-regn.. Sørpete… OG glatt!! Ingen god kombinasjon..

Jeg stavret meg framover, livredd for å dette på isen. Med kroppen i helspenn, og hodet framskutt… akkurat som en gammel kjerring. Eller …. ja akkurat….nøyaktig som Ludvik!

Jeg følte meg SÅÅÅÅ som Ludvik!!

Men jeg ga meg ikke!! Jeg SKULLE på trening på Sats!!!

 

 

 

 

 

 

Og det er jammen meg rart hvordan trening gjør susen.
Etter løping, pushing, pressing og pesing, så gikk jeg ut derfra en times tid senere glad som “skjæra på tunet”.. Eller om du vil Skjæra i Flåklypa..

Jeg plystret og sang. Med rak rygg og et våkent blikk forserte jeg isen som Børge Ousland. Eller….ja… som en litt småfrekk Solan Gundersen.. 

 

 

 

Høy på meg selv…
Eller bare høy på frigjorte endorfiner muligens…

Uansett: anbefales.

Glad jeg har litt Flåklypa i meg… Begge sider faktisk… For mye Solan er ikke bra. Og for mye Ludvik er ganske så slitsomt også…

 

Hvem likner du mest?
Solan eller Ludvik?
Eller begge deler?

 

 

15 kommentarer
    1. Så herlig at trening har den virkningen også! 👌Jeg har nok også litt av både Ludvik og Solan, avhengig av situasjonen. Det er ikke bra med bare den ene eller den andre tenker jeg.😊

    2. Jeg er absolutt ikke Solan, men ganske mye Ludvik! Selvom jeg prøver å bli bedre….! Ser deg for meg på hjemvei fra trening – tipp topp altså! Klem <3

    3. Haha! Jeg har nok en god porsjon av begge to i meg… Når jeg blir lei av Ludvig-delen i meg (og alle begrensningene det medfører) dukker den fandenivoldske Solan-delen i meg opp. I dag har jeg bare vært ute med søpla. Det er temmelig blankt foran blokka, så jeg stavret av gårde, mens jeg lyste opp foran meg med lommelykt. Følte meg langt fra ung og sprek… 😉 VELDIG Ludvik, faktisk…Men… i morgen må Solan fram igjen. Jeg orker ikke sitte inne to dager på rad!

      1. Ja, i går, VELDIG Ludvik jeg også… Får se hvordan det står til ute i dag. Skal gå en tur med søsters. :-)Ja, vi er vel litt av hvert alle sammen. Men noen bikker mer ene veien enn andre 😀

    4. Ser ikke for meg deg med Ludvik-tendenser, men når du sier det, så… Tror ikke jeg har så mye Ludvik i meg, er vel i utgangspunktet mest Solan 😀

    5. Tror jammen jeg skal begynne å kalle min tidvis overaktive amygdala for Ludvik 😆. Er blitt ganske god til å berolige den, da. Kjenner godt igjen behovet for å øve seg litt. Når den jobben er gjort, da bruses det godt med fjæra 😂

    6. Ja trening er virkelig tingen spør du meg, og det er nok det jeg savner mest med den livsstilen jeg har..🤔
      Trur nok helt ærlig jeg er litt av både Ludvik og Solan.. men er blitt veldig flink til å sette munnkurv på Ludvik 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg