Førsteinntrykk

 

Noen ganger får ens egene fordommer seg en “på tygga”. Og det fortjener de jammen meg. Jeg hadde en streeotypisk oppfatning av en type lege jeg skulle til, en lege som jobbet med føtter. (jeg hadde et neglproblem). Jeg så for meg en typisk “raring” som jeg har innbildt meg at fotleger er. Og første gang jeg besøkte den legen så var han AKKURAT sånn…Like rar og “sær” som jeg hadde forventet meg. Han var stereotypien jeg hadde laget meg i hodet..Fordi jeg “ville” det?

Men da jeg kom dit i dag, så fikk fordommene og førsteinntrykket seg virkelig en på tygga. Han er også hudlege, og sjekket føflekkene min i dag. Han var virkelig en hyggelig kar og flink lege. Ga mye informasjon, var lun og fin. Man skal ikke alltid stole på førsteinntrykket. Noen ganger er det feil…

 

#førsteinntrykk

12 kommentarer
    1. Åååh, det er så sant, og veldig synd, at det nesten på automatikk noen ganger er slik at vi setter folk i båser. Som om vi har på briller som forvrenger den egentlige virkeligheten. Men, vi lærer litt mer for hver gang vi gjennomskuer at vi hadde på feil briller 😉 Ønsker deg en super lørdag <3 Klemmer

    2. mange ganger har første inntrykket lurt meg,men ikkje magefølelsen.

      Mange kan være hyggelig men så føler man noe…..under likssom….man gir folk en sjangs fordi…vel fordi man er grei…..så ender man opp med å bli sint, lurt, løyet for etc..og dobbelt sint.på segselv og den andre fordi en ikkje høret første gangen….

    3. Førsteinntrykket skal man IKKE stole på nei. Da hadde ikke jeg hatt meg kjæreste i dag, for å si det sånn.
      Godt at du har fått et bedre etterinntrykk av legen din ♥

    4. Ja førsteinntrykk ER bare første inntrykk..hihih..Så sant…og vi er nok flinke til å tolke og lage oss en forestilling om særlig leger og andre autoriteter…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg