Forventninger..

Nå i denne juletiden klinger kanskje ordet godt.. For mange.

Men hva legger egentlig DU i ordet?

Tenker du umiddelbart GLEDE? Som i “forventninger med sukker på”?
Er det lyst og lett, på sommerfuglvinger? Med rosa skyer som bakteppe? Er det “kile i magen” og lyden av “englespill”? Er det smil om munn og en “tåkefri” hjerne?

 

 

 

Av og til har forventninger negativt fortegn…

 

Det er sammentrukne øyenbryn, og melodier i moll..
Det er usynlige hender som drar deg dit du ikke vil..
Det er smaken av malurt..
Det er en regntung sky som ligger lavt over hodet ditt, og følger etter om du prøver å smette unna..

Forventninger…

 

 

 

Det kan være så mangt….

 

#forventninger

3 kommentarer
    1. Forventninger er for meg mer forhåpninger. Et håp og et ønske . Kanskje det er akkurat det samme. Men møter det meste med et åpent sinn, uten å lage en oppskrift på forhånd om hvordan det bør være og bli 😀 Gode tanker 🙂 Du er en sann filosof 🙂

    2. Forventninger kan være så mye…. på godt og vondt! Tror vel egentlig jeg bruker ordet forventning om noe som jeg håper blir positivt, men…. noen ganger blir det ikke sånn som man håper! Klem 😘

    3. Du er så god til å formidle “budskapet”. Forventninger kan være alt dette… De kan innebære den gode kriblinga i magen, men også en frykt for at forventningene ikke skal bli innfridd. Eller… at JEG ikke skal innfri de forventningene( jeg tror) at andre har til meg…💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg