Fra idyllisk perle- til uslepen diamant

 Ja. det skal være sikkert og visst at Kragerø er en idyllisk perle på mange måter. Skjærgård, svaberg, øyer, hvite hus og malte gjerder, trange smug og duften av sjø og blomster. Ingen kan jo si at DET ikke er perle-kvalitet. 

 

Vi dro fra Kragerø Sportell i 10-tida i idag. Vi valgte et billigere alternativ enn hotellene i Kragerø, for de koster skjorta. Både min skjorte og en haug andres. For Kragerø er også dyrt. Både å bo i, spise i og shoppe i. Men det er helt greit for en helg.

Kragerø Sportell var helt greit. Litt DNT- hytte-aktig, men fungerte godt til vårt “bruk”. 

 

 

Luftig på båten hjem. Og det kan man like når det er over 30 grader overalt hvor en snur seg. Kjørte Fra Moss til Vestby, hvor jeg skulle fortsette med buss for tog inn til Oslo. 

To stykker hadde sittet lenge der og blomstret, og var nær ved å visne… Men jeg kom meg heldigvis videre med en buss lenge før jeg hadde begynt å “slå røtter” der… 😉

 

 

Bussen var ganske varm, tross aircondition. Og man blir ganske trøtt av å være så varm…

 

 

Men SÅ med ett åpenbarte det seg en “uslepen diamant”. For sånn er byen i min hjerte. Oslo. Kanskje ikke så vakker, så idyllisk, så “breath-taking”…  Kan virke litt kald, hard og grå ved første øyekast. Men under overflaten er all sjarmen og fargene, og byen stråler som en uslepen diamant. 

 

 

 

Så var jeg på plass igjen, der det føltes riktig 🙂 

 

 

#oslo #hjemreise #sjarme #retur

9 kommentarer
    1. Fint i Kragerø vettu, sier jeg som er ekte Telemarking. Hehe, flott med skjærgårds ferie da!
      Så kommer spørsmålene, hehe!
      Må du alltid logge deg inn via Google for å finne blogg. no?Eller er det en enklere måte å komme inn på?
      Hvordan finner du gamle bloggere som du fulgte på blogg. no? Fra det gamle systemet. Synes det er så tungvint. Husker ikke igjen navnene engang😜
      Ok, fortsatt god sommer i hovedstaten😊

      1. Jeg har jo en fast gjeng jeg har fulgt, og jeg vet ikke om det er samme gjengen som JEG har?? Jeg bruker feeden på blogg. no. Går inn på chrome, skriver inn blogg.no og kommer til forsiden , der leter jeg opp en del. Og så har vi en egen gruppe, over noen av de som fulgte hverandre før. Men jeg vet ikke hvem DU pleide følge? 🙂 Husker du NOEN navn? 🙂 Så kan jeg sikkert hjelpe.

        1. Takk, Frodith! Skal sjekke det ut:) Jeg la merke til at dere var en gjeng som kommenterte hverandres blogg innlegg og hadde det hyggelig sammen. Veldig koselig:) Jeg var litt på men falt fort ut, hehe. Jeg har sett noen tidligere følgere på blogg. no. Så nå skal jeg granske altså!
          Igjen, takk for hjelpen:)

          1. Si fra om du kommer på noen du ikke finner igjen, vi har en gruppe som sagt, men det er jo med de JEG kjente, så det er ikke noe poeng å invitere deg inn der kanskje, om du ikke kjenner dem 😀

    2. Tusen takk for enda en av mange flotte turer nå i sommer 😀 Dere har det noe enklere enn her oppe, når det gjelder avstander i alle fall 😀

    3. De var særdeles visne og sammensunkne disse i ventestolene der, ja! Huff! Haha!
      Jeg føler meg veldig heldig som har flyttet rett inn i en sørlandsidyll på heltid. Det er så vakkert! Spennende å se hvordan det blir til vinteren.

    4. Sååå fin og elsker drakten på det siste bildet. Ellers også veldig din i blå 💙 En varm buss kan være, jah litt varm og trøttende🙈😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg