Fremtiden- heldigvis foran..

 

“Husk – når du tror alt er tapt, har du ennå fremtiden foran deg”.  (Sitat ukjent)

Jeg maser mye om å leve i nuet. Gripe dagen i dag, og gjøre den best mulig… Ikke henge igjen for mye i grums fra fortiden… Ikke begrave seg i det som er vondt… Vende en dårlig dag til en god… Ja, jeg kan bare holde på.. Masekråka!

Vel, jeg står for dette fremdeles. I mitt hode er det sånn at jeg ønsker å ha et best mulig liv, et godt et. Og for å få det, må jeg ta grep selv.

Jeg kan velge å synke ned i grums fra fortiden, enten fortiden er I GÅR eller for mer fjern fortid. La den spise meg hel, fra innsiden og ut.. Eller jeg kan velge å fokusere på NÅ. Ny dag – nye muligheter.

 

 

I dette med å leve i NÅ- et ligger også bittelitt fremtid så klart. 

Jeg er ikke FOR at man skal henge seg FOR mye opp i fremtiden heller… Vi kan bli for fokusert på alt som skal KOMME. Både negative og positive ting. Vi bekymrer oss over dager som ligger foran oss, enten det gjelder forhold på jobb eller i privaten, i stedet for å lage noe godt ut av dagen vi HAR. Vi gleder oss hemningsløst  til ting som skal komme (og det er jo litt godt…), og glemmer kanskje å leve dagen i dag på best mulig måte??

 

Men … Det ligger som sagt mange små fremtider i dagen i dag også. Og heldigvis for det. Hvert nytt øyeblikk framover, er jo en liten fremtid. Og jaggu er det viktig å klare å se litt framover også, for å dra seg selv ut av myra fra “i går”…

Man har alltid mulighet for å skape seg en bedre hverdag:

 

“Husk – når du tror alt er tapt, har du ennå fremtiden foran deg”.

 

 

 

#ordtak #fremtid #nået #livet #hverdagen

22 kommentarer
    1. Egentlig burde jeg printe ut dette innlegget, og henge det opp på veggen. Så kan det henge det å rope hei, se her, når jeg har for mange negative tanker i hode om det som har vært eller det som kanskje kommet 🤓

      Kloke ord dette Frodith 😊

    2. Det der var et sitat jeg skal notere meg! Og fremtiden den kommer om man vil eller ei – som regel. Du er flink til å være positiv, og sprer positivitet i bloggen din. Det gleder meg og mange med meg. Klem <3

      1. Godt å høre at man kan spre litt glede 🙂 Jeg driver jo med disse påminnelsene like mye til meg selv, men godt om andre kan bli litt glad av det også 🙂 God klem til deg Grete <3

    3. Vi har alltid historie bak oss og fremtiden foran oss. Der er alle land i samme bås. Sjøl så lager jeg middag nå som blir laks i dag, mulig det blir en kiwitur etter det. Så i kveld blir det en håndballkamp mellom Drammen og Elverum i Drammenshallen. Etter det blir det noen timer med søvn. Så i morgen kan vi tenke på at det vi gjorde i går er hstorie. Ha en fin kveld.

    4. Prøysen sier så fint: “Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står, og med blanke ark og fargestifter tel.” Uansett så er det en ny dag og nye muligheter i morgen. Vi trenger ikke å drasse med oss det som ikke er så greit fra fortiden, for vi får alltid nye sjanser.

      1. Ja, jeg trenger jo daglig påminnelse selv, men da går det bra. 🙂 Snakker til meg selv og sier hvordan det bør gjøres 😀 Nå blir det takeaway og glutenfri snop til kvelden 🙂 Er du klar til lørdagen? 🙂 klemmer <3 <3

    5. Mange fine ord og tanker 🙂 Tenkte hoppe over dagen i dag, og inn i morgendagens fremtid 😀 Ligger jo flere titalls cm vinter utfor døra og venter 😛 Men man må vel få med seg dagens fremtid 🙂 Nå er jo våren nærmere enn høsten,, så da ser man fremover,, så snykoven står.. om litt 😀 Ha en vakker onsdag 🙂

    6. Ja, å dvele med alt det negative for mye er ikke godt. Så enormt viktig å leve i nuet.
      I øyeblikket har jeg en del fremtid å tenke på, og jeg klarer ikke la være å bekymre meg. Men jeg håper det er kortvarig, og at alt nå snart blir klart og avgjort til noe positivt for min fremtid 🙂

      Carpe Diem ♥

      1. Jeg er ganske dårlig på bekymring jeg også, når det gjelder jobb. Jobber med saken, derfor jeg skriver sånne innlegg også. Jeg må jobbe med det selv. Utenom jobb bekymrer jeg meg litt mindre 🙂

    7. Liker sånne positive innlegg jeg 😊 Man trenger å muntre seg opp litt, og gjøre noe hyggelig selv om ikke alltid alt er så lett ! Du har mange fine tanker og formidler det så fint med ord og bilder! Blir nok et par dager til med bloggefri på meg..men leser innlegga dine hver dag 🤗
      Klem og fin dag til deg 💗

      1. Så koselig å se deg Anne 🙂 Har savnet deg både her og der <3 Var innom i dag tidlig for å se om jeg bare hadde gått glipp av deg og innleggene dine, eller om du virkelig ikke hadde blogget:-o God klem og nyt dagen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg