Frisk som en fisk!

 

Egentlig kunne jeg ha lyst å danse litt i disse dager…
Danse i ren glede faktisk. 

 

Svinge meg fra side til side. Ta noen piruetter…. Og le høyt og hjertelig..

 

 

Fordi jeg er nemlig så heldig at jeg er frisk som en fisk!!!
Ikke litt forkjøla en gang 🙂  
Og hvor ofte tenker vi på DET liksom?? 
“NÅ er jeg frisk nå!! Jammen er jeg heldig”. 

 

Vel..jeg har tatt meg tid til å tenke litt over det de siste dagene. 
For jeg har en sånn ca et halvt år “feilet” en hel masse, og jammen er det kjedelig!  Det har vært brukne tær, hekseskudd, tenner som falt ut, hodepine daglig, og det munnet liksom ut i omgangs-syke  til jul. Etterpå har det vært til og fra med diare og rar mage. 

Jeg begynte å sjekke ut litt selv dette med magen. Kuttet ut masse av laktose-varer, kuttet min daglige dose med sjokolade og lakris og is, kuttet ut gluten….et par dager…bare for å prøve…
Følte magen forandret seg de få dagene. Ble bedre. 
Men kjørte på med vanlig kost en ukes tid igjen for så å dra til legen å sjekke om jeg faktisk har noen allergier eller  intoleranse for noe mat.

Resultat: Jeg har gått ned 3 kg! OG jeg er frisk som en fisk!!
Ikke en liten allergi eller intoleranse for verken gluten eller laktose. 
MEN, jeg føler magen og formen er mye bedre når jeg spiser mindre gluten og laktose. Så jeg kommer til å spise litt redusert av det uansett. 

Til og med hodepinen er borte nå om dagen !

Altså frisk som en fisk 🙂

Er du frisk om dagen?
Er du allergisk for noe?

 

#helse #frisk 

11 kommentarer
    1. Heldige du! 😊👍 Jeg er forkjølet nesten hele tiden, men rakk å tenke «Jippi! Akkurat nå hoster jeg faktisk ikke..» og så kom det tilbake. 😂 Har holdt på sånn siden august en gang…

    2. Så deilig….Tja..jeg kan ikke si jeg er like heldig! MEN forkjøla er jeg jo ikke…men..mange andre plager….Kos deg med den deilig tiden..og nyyyyt

    3. Deilig herlig❤️Og danse er godt for kropp og sjel, og du legger sikkert merke til at man blir gladere av det, og kan jeg syng til så er det helt topp🦋

    4. Det er deilig å være frisk! Nesten alle på jobben har vært syke fra jul og frem til nå, så jeg håpet at jeg skulle gå klar… OG selv om halsen har blitt litt “tjukk” i dag, stemmen høres ut som en tenåring i stemmeskiftet så har jeg ikke tenkt å bli syk! Jeg har laget ingefærshot som jeg håper vil gjøre susen. For syk skal jeg ikke bli <3

    5. Så DEILIG!! Det er helt sant, vi må snakke mer om hvor friske vi er når vi er friske, ikke bare hvor syke vi er når vi er syke. Godt du ikke var helt intolerant, det kan være ganske slitsomt når man er på tur og sånn. Litt redusering er jo bare bra. Nydelig. klem<3

    6. Hipp Huurraa 😀 Veldig godt å høre 😀 Jeg er frisk som en fisk jeg også.. og har ingen allergier. Men madammen har lactoseallergi.. og det er ikke like enkelt når vi er ute og farter 😀

    7. ikke noe er bedre enn å føle seg frisk :=) jeg har IBS så min mage er litt sånn opp og ned,men med doterra sin digiezen oppører magen seg stort sett normalt,er som en deodorant som jeg ruller på magen hver morgen :=) men jeg har kumelkinntolerangse ,så drikker liksom ikke melk jeg da,ost og yughert går greit i små mengder :=)kjøpebrød reagerer jeg på.tåler bedre hjemmebakt brød,så noen intoleranser har jeg da,har kuttet ut snop etter nyttår og gått ned 4 kilo som jeg la på meg i desember,så her fortsetter jeg å leve uten snop i livet mitt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg