Frodith blir “pass-politi”

I alle fall skulle jeg ønske jeg VAR politi innimellom. At jeg skulle håndheve lover og regler..Og noen ganger tenker jeg det hadde vært best om det var jeg som hadde LAGET reglene også 😀

 

 

Som dette f…ens tullet med å få seg et pass. Først “står man i kø” i mange måneder. Så er det kø PÅ politihuset.  Køer lange som vinmonopolkøene i verste Corona-tida… Selv om du har bestilt time 5 måneder i forkant. så er det kø på i ale fall 45 minutter for å komme til luka. Heldigvis var det kølapp-system, så jeg i alle fall kunne sitte å vente. 

Men det verste var at når jeg kom fram og skulle få pass og id-kort, så var det jammen meg material-mangel!! Dvs jeg kunne bare velge ENTEN id-kort ELLER pass. Jeg ville ha begge!! Og ikke bare VILLE jeg ha begge, jeg hadde fått lov å bestille begge. Jeg vet at det ikke er mulig NÅ, men det var det altså da jeg bestilte..  Så klart jeg ville ha begge!!

Det var DA jeg skulle kommet spaserende med “batongen” min, “Frodith -politi”, hyttet lett til politifunksjonæren i skranken, og sagt at: “Nå gir du jenta her BÅDE pass og id-kort!!”

 

 

 

For tror du ikke jeg fikk beskjed om at jeg må bestille time på nytt igjen!! Til id-kortet! Jeg tenkte i det minste at de kunne ordne ny time til meg! Nei.. Jeg må sette meg ned om igjen med den helvetes timebestillingen, og får vel ikke time før langt etter jul en gang 😛

Nei…det skulle vært en “Frodtih-politi” der i dag, og sagt hvor skapet skulle stå. 
Gitt meg begge deler. Hvem er det de skal spare det materialet til? Som jeg ikke får? Hvor mye tidligere enn MARS måtte man ha bestilt for å få både id-kort og pass liksom?? Hm… 

Jeg nøyde meg med pass så lenge da. 
Med krøllete regnværspannelugg og muggent oppsyn. Ikke mest fordi jeg var “politimann-pass”-sur, men mest fordi det er STRENGT FORBUDT å smile det minste lille grann på pass-bilde…

 

 


 

Før pass-politi- muggenheten dukket opp var jeg ute og laget “mini-putt”-bilder, sammen med Kjersti. 
Gå inn på linken å se!! 🙂 

 

 

16 kommentarer
      1. Nei, jeg skal ikke ut å reise med det første. Men HVIS jeg plutselig skal, så må jeg jo forberede meg i godt tid tydeligvis. 5 måneder før jeg fikk denne timen 😛 Og man bør jo ha et slags id-kort. JEg har ikke sertifikat. Og bankkort med bilde gjelder jo nesten ikke lenger… SÅ…må ha 😮

      1. Jeg kan bruke det til alt ja. Men det er litt “uhendig” å ha ed overalt. Men tenkte som deg, at DET gjelder i alle fall overalt. Det gjør ikke id-kortet, så jeg skaffet passet først 🙂

    1. Å fy fillern, er det mulig! Det er så mye styr med alt mulig nå altså! Klart du fikk lov til å være muggen, og egentlig skulle du ha banka i bordet! Da har du iallfall pass – alle monner drar…. 🙂

    2. Uff! 🙄 Det burde vært sånn at de kunne ha ordnet alt de trengte og så sendt deg ID-kortet når de fikk det på lager igjen. Jeg bruker pass som ID, for førerkortet mitt er for gammelt til å brukes som det. Ikke noe ideelt å gå rundt med pass riktignok. Hehe, de er ganske nøye på disse bildene sine, – ikke smile og ørene skal synes. Jeg måtte ha hestehale, noe jeg aldri bruker, så ligner lite synes jeg. 🤪

    3. Ja, du skulle jammen vært “politi” i dag…Skjønner godt at geipen hang.Passet mitt går ut om to-tre år, så jeg har litt tid på meg. Får kanskje bestille snart,, så jeg rekker å få nytt før det gamle utløper. 😉Jeg vil også ha sånn ID- kort, tror jeg .

    4. Helt enig! Vi fikk samme beskjed når vi skulle fornye passene og minstemann ble potte sur fordi han ikke fikk id-kort, siden han har bruk for det som legitimasjon. Dette systemet er blitt skikkelig dårlig, så du må gjerne bli politi og ordne opp i sakene.🤗👍🏻👏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg