Frodith- bloggeren

 

 

 

Hvor lenge har du blogget?

Jeg har blogget i snart 9 år. Startet i august 2012. Tenkt det da!!

 

Hvorfor valgte du bloggnavnet ditt?

Jeg valgte det på grunn av at det gjorde meg litt “anonym”. Jeg hadde ikke lyst til at folk bare skulle kunne google meg, med mitt eget navn, og VIPS der var jeg liksom. Jeg skriver ikke om noe hemmelig, men ønsket bare litt “anonymitet” i starten. Akkurat FRODITH kom av at barnene til kusinen min ikke klarte å si navnet mitt: Solfrid. De prøvde og prøvde men det ble bare “frodit”. Når jeg skulle starte blogg fant jeg ut at det var et veldig koselig bloggnavn. Noen andre hadde tydeligvis en blogg som het frodit UTEN h. Så da slang jeg på en -h, og ble Frodith.
Nå er det så innarbeidet så bloggvenner jeg har truffet, og som er blitt venner av meg nesten ikke klarer å bruke mitt ordentlige navn, Solfrid.

 

Hvem inspirerte deg til å begynne å blogge?

Det var faktisk min niese. Hun var i 20-årene. Jeg leste hennes så fort hun la ut noe. Hun var åpen og ærlig med en fin grense for privatlivet sitt på bloggen, og hun lå høyt oppe på listene lenge. Også etter hun sluttet. Jeg begynte med hennes, og fortsatte så til en del andre. Leste blogger et halvt år kanskje før jeg startet selv 🙂

 

Hvem var dine første bloggvenner?

Blant mine aller første bloggvenner var Ladyaugust og Minmatgaleverden. De blogger fremdeles litt innimellom. Begge er blitt gode venner på utsiden av blogglivet også. Jeg skal blant annet på ferie til Bergen i morgen, for å treffe Minmatgaleverden. Reiser sammen med Karidansen, som også var en av mine bloggvenner jeg møtte ganske tidlig her inne. (2014?)

 

Lady August

 

Minmatgaleverden

 

 

Har du endret deg som blogger siden du begynte å blogge?

Ja, har nok endret meg bittelitt. Mest skrivemåten. Jeg mener selv jeg har blitt flinkere til å skrive. Det flyter lettere for det meste. Jeg ser det var litt “kronglete” i starten, men ellers har jeg nok holdt samme “stilen”. Det er jo MEG dette. Jeg har tegnet nesten siden starten, og blitt bedre på det også. Jeg har alltid laget mange konkurranser, utfordringer, skrevet dikt/noveller osv.

Jeg husker at jeg var ganske “redd” for å bli rosablogger i starten. DET er jeg ikke lenger 😀

 

 

 

 

Hvor mange innlegg har du skrevet?

Det står 7230 på oversikten. Jeg ville trodd det var mange flere…men kanskje noen “forsvant” i flyttingen fra gamle-blokka og over hit i nye blogg-blokka… Hm..

 

Har du ett innlegg du er ekstra fornøyd med?

Ikke ETT spesielt.
Jeg har likevel mange noveller som jeg er fornøyd med, som jeg har skrevet med hjelp fra leserne mine. Og noen uten. Så bare titt under kategorien dikt/noveller/småtekster, så finner du mange av dem.

Jeg er også fornøyd med mange av utfordringene og konkurransene jeg har laget som skapte mye godt “naboskap” her i blogg-blokka. Det har vært kos å lage god stemning opp gjennom tiden 🙂

 

Hvilke blogger leser du fast?

Jeg leser veldig mange blogger, HVER dag faktisk. Og før kommenterte jeg alltid overalt også. Jeg leste alle innleggene deres hver dag. Nå er det sånn at folk legger ut 3-4 innlegg hver dag, og når jeg har en liste på i alle fall 20-30 som jeg leser hver dag, så blir det LITT for mye jobb å kommentere alt, med en 100 % jobb i tillegg 😀

Men jeg LESER disse fast:

Karidansen, Ladyaugust, Solliv, Utifriluft, Annebe, FruensviljeMettejosteinsdatter, Maikensnattblogg, Vestfrøken, Dedicat, Happy, Lenalykke,  Kjeftsmellas, Gryende, Stavangerinmyheart, Fullstendigkaos, Kokkejævel, Christine Emilie, Spisogspar, Bunnytrash, Kjerringtanker, Audmarit, Livetmedvesla, Damafranord, Bforb, Lene Tårnes, Evaswindow, Dixierose, Monairens, natheless

 

 

I tillegg har jeg noen jeg leser innimellom: Vibbedille, Mammapåhjul, Lindasakseide(ganske nye), Metteask, Monicavederhus, Martinehalvs, Eliseamanda, Ninautenfilter, Ninasprellevende, Lillasjel, elevele(nouwcom), veralynn(nouwcom), Sognafaret(blogspot), hverdagenformeg(nowcom), 

 

Hvis jeg har glemt noen, så si i fra. Begynte å bli litt mange her 😀

 

Hvilke kategori har du flest “mye leste” innlegg i? 

Det aner jeg ikke. Jeg har ikke Google Analytics, så da kan jeg ikke se sånt.  Jeg kan se hvor mange innlegg jeg har, hvor mange kommentarer etc inne på bloggen. Men mer spesifikt, og antall lesere etc kan jeg ikke se. Og egentlig har jeg blitt skikkelig dårlig på å legge ting i kategorier igjen.. mine egne altså. På forside-kategoriene ligger snart ALT i byliv eller livsstil. Synes det er helt håpløst å plassere i forhold til blogg.no sine kategorier 😀

 

 

Hvis du skulle reklamert for noe på bloggen- hva ville du valgt?

Aner ikke. Men uansett hva jeg ville reklamert for måtte jeg tenkt gjennom nøye om jeg likte produktet. I tillegg ville jeg gjerne ha laget litt “kreative” innlegg, slik at de ikke IRRITERTE leserne mine. For det er det de som regel gjør..Irriterer og ikke blir lest…

 

Er det noen bloggere du ser opp til?

Nei, egentlig ikke sånn “ser opp til”. Men jeg vil nevne en UNG blogger som jeg synes er et veldig fint forbilde for unge folk, eller i det minste synes JEG hun er det. Det er Martinehalvs. Hun virker å ha et sunt syn på mye forskjellig, og kan få noen og enhver til å senke skuldrene tror jeg i forhold til kroppspress etc.

 

Har du blitt påvirket av noen bloggere til å kjøpe noe?

Nei, det må i tilfelle være ganske ubevisst. For disse reklameinnleggene er bare irriterende i alle fall, og jeg hopper fort ut av dem.

 

Bloggere: Solliv, Utifriluft, Karidansen, Evaswindow og ei som ikke blogger lenger.

 

 

Hvorfor blogger du?

Jeg vet ikke hvorfor jeg begynte. Synes vel det virket koselig.

NÅ skriver jeg fordi jeg synes det er utrolig sosialt og koselig. Jeg har truffet SÅ mye fine folk her inne. Og det at jeg har møtt masse folk jeg ALDRI ville blitt kjent med på utsiden synes jeg er utrolig flott. Det utvider horisonten og synet på livet.

I tillegg har jeg møtt masse bloggere på utsiden også. ALLE har vært som jeg trodde, og superkoselige. Noen har blitt gode venner i tillegg.

 

Bloggere: Annebe og Dedicat

 

 

Det må også nevnes at jeg ELSKER å ha en plattform å være kreativ på. Kunne finne på mye rart. Legge ut ting jeg har laget: filmer, dikt/noveller, foto, håndarbeid, tegninger osv. Bloggen er rett og slett et sted et fantastisk sted for meg å “leke meg litt”.

 

 

 

Jeg har vært og STJÆLT igjen, hos Vestfrøken. Disse spørsmålene er fra henne, og hun VILLE faktisk at vi skulle stjæle dem 😀

 

 

#spørsmål #bloggeren

12 kommentarer
    1. Så fin måte å bli enda bedre kjent med deg, og her var det endel som var ukjent for meg. 🙂 Husker jeg fant deg via Sara for endel år siden, og foruten deg så leser jeg fast VeraLynn og Kjerringtanker, og er innom Solliv, Minmatgaleverden, Evaswindow, Vibbedille og noen flere iblant.

    2. … og der blei jeg enda bedre kjent med deg! Nå tenkte jeg å besvare de forrige spørsmålene som vestfrøken begynte med…. får se om jeg tar denne også etterhvert! Klem <3

    3. Så kjekt å lese! Jeg er veldig glad du stjelte! Og skal ta bloggrunde senere hos andre tyver. Veldig moro. Tenk at du har blogget i snart9 år. Wow! Og jeg som trodde at jeg hadde blogget lenge. 😉 Og godt over 7000 innlegg er jo utrolig. Jeg startet også å blogge i august. Vi leser jo mange av de samme bloggene. Enig i at martinehalvs er godt forbilde på mye. Koselige bilder fra bloggtreff. ❤ Håper dere får en kjempefin tur til Bergen! Artig at du og matgladeverden har vært bloggvenner så lenge, og du og karidansen også. Skulle likt å møtt dere der om jeg kunne. Kos dere veldig mye! 😁❤ Good tur imorgen.

    4. Hyggelig lesing. Takk for at jeg er en av dem som du leser.
      Som du har sagt, vanskelig å lese gjennom all innlegg, men jeg også prøver for jeg synes det er artig:)

    5. Så koselig å lese alle dine svar, det er en kjempefin måte å bli bedre kjent <3 Lærte en ny ting eller to om deg og det liker jeg. Er i gang med å svare på samme spørsmålene <3 Og du, så hyggelig at du leser min, det setter jeg pris på 🙂

    6. Bloggersammenkomst! Så gøy, aldri vært med på noe slikt. Likte veldig mye av det du skriver her, alt faktisk. Det er virkelig «noe eget» med deg. Tusen takk for at du deler 🌹

    7. Så fine svar du hadde. Egentlig veldig greit for å få litt bakgrunn for det en holder på med her. Kanskje jeg likevel skal svare på denne også. Men først må jeg på jobb, litt sent ute :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg