Frodith ruster seg til skolestart…

 

Skolestart igjen snart. Mandag.
Ja…nå er det jo ikke JEG som begynner på skolen igjen da. Men massevis av småttinger. Rundtomkring. Likevel er det vel sånn at storinger også “begynner igjen”. Er det ikke?

Med sånne begynnelser hører det til litt shopping. Nytt pennal, ny sekk, regnfrakk, støvler bukser , joggesko, høstklær osv. Sånn at småttingene kan hoppe tau, skrive sirlige bokstaver, hoppe i sølepytter uten så mye som en våt flekk på sokken i etterkant, danse sorgløse i løvet som faller fra trærne litt sånn utpå. 

Så hva med storingene da? Hva med MEG???

Jeg skal også danse i løvet! Jeg skal også hoppe tau! Jeg skal også vasse i søledammene på vei til jobb! Må ikke JEG også ha nytt til skolestart???

Hrmf!! Fnys! Klar jeg må!

 

Så i dag skjer det. Frodith ruster seg til skolestart 😉 Jeg har jo gått i stykker flere par joggesko, og i skapet henger jo BARE kjoler som du vet…. så da så…

 

 

8 kommentarer
    1. Husker handleturene med ungene for å handle inn til skolestart. Jeg tok en dag med hver unge for at det skulle bli kos og ikke kaos.
      Da Datteren begynte på fotpleieutdanningen for to år siden, 30 år gammel, ba jeg henne med ut på skolestart-shopping. Lurer på om jeg skal gjøre det i år og, selv om ingen av oss skal på noen skole.

    2. Trodde skolene startet opp rundt 15 august hver mnd men der tar jeg feil kanskje. Men uansett er det samme greia hvert år med nye sekker, pennaler og mye mer. Litt flere kunder i butikker like før skolestart. Men lykke til og husk gode sko. Ha en fin dag.

    3. Viktig for små og store å være rustet til skolestart 😊 Håper vi får ta del i det du ruster opp før skolestarten 😊

      Da jeg jobbet som lærer i skolen gledet jeg meg masse til første skoledag med elvene, og jeg var minst like spent på å være tilbake i klasserommet igjen. Det er noe den følelsen av første skoledag ja 😊

      Ønsker deg en superfin fredagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Klart du må ha nytt til skolestart du også! 😀 Det er noe av gledene ved å begynne på skolen igjen etter sommerferien. Junior i huset her liker det meste av hva jeg kjøper og er ikke så nøye på merker, men vet ikke alle har det like lett. Kos deg på shopping imorgen, og håper du finner noe du blir fornøyd med! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg