“Frodtihs fargeutfordring”- dag 4- GUL

 

 

 

 

 

Gul glede
Sveve til vers med en gul, gul ballong

 

Jeg er vokst opp i et gult hus.
Mamma sydde gul bobledress til meg.
Gul var lykken, tryggheten og varmen.

Som voksen er liksom gult kun  til påskebruk. Rare greier. De siste månedene har jeg funnet ut at gult er rett og slett bare glede og smil, slik det var da jeg var liten. Lykken i en gul jakke, et gult hus eller en gul ballong skal man ikke kimse av.

 

Googler man betydningen til fargen gul, finner man disse adjektivene: kreativitet, visdom, intellektualitet, glede, lykke, klarhet og bevissthet..

Vel…bildene over er laget i forbindelse med noe jeg holder på med på jobben. Når elevene kommer skal vi jobbe med synsvinkler og tema sirkus. Dvs hvis da ikke ballongene har blåst meg avgårde innen den tid..

 

Dag 4 av Frodiths fargeutfordring er gjennomført. Trykk på linken så kommer du til Utfordringen, og kan lese hva du må gjøre hvis du vil være med 🙂 

 

 

Og her ser du hvordan jeg løste Dag 1 og fargen GRØNN

OG dag 2 og fargen Rosa

Og dag 3 og fargen TURKIS

 

 

#fargeutfordring

10 kommentarer
    1. Ja du er den du er, og tusen takk for det. Noe av det mest innholdsrike gule, jeg har sett på lenge. OG, jeg heier på Bodø Glimt. 🤗

    2. Jeg har litt av de samme minnene som deg fra barndommen når det gjelder gult. Det var favorittfargen min dengang. Huset jeg også vokste opp i var gult, og på rommet mitt var det tapet med store blomster i ulike gulfarger. Husker jeg hadde en gul bermuda-shorts som moren min hadde sydd fra en Burda-journal, – da følte jeg meg skikkelig moderne. 😀

    3. Knallfine bilder av deg i gult. Jeg har jammen hatt både buksedress og gensere i gult opp gjennom livet. Jeg elsket gult da jeg var ung og det var sommer. Nyt dagen! Jeg gikk endelig ut mitt turkise jeg. Det ble visst litt rot med rekkefølgen i går. Klemsiklem:)

    4. Gul er vår og sommer, og masse glede ♥ Men som du sier, det kan også være et fint gult hus, gule klær, gul bil også, ja, gul er jo en helårsfarge, som man blir glad av ♥
      Fantastiske bilder ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg