Glad- sånn langt inni meg

Jeg har lett for å være glad.
Psyken er lett, og ting som kanskje ville vippet andre av pinnen blir et lite skuldertrekk hos meg. Mange ting gidder jeg ikke å gi for mye fokus. Noen ting ER som de ER, kan ikke endres, og hvorfor da gi det for mye fokus?
Jeg VELGER i mange sammenhenger å være glad… eller fornøyd i alle fall. Og i mitt hode er det en ting man kan velge.

Men noen ganger så er det ikke bare et VALG, men det dukker opp en noe mer “uforberedt glede”. Den kommer utenfra. Ikke styrt av meg selv. Men jeg må selv “legge merke til gleden”, DET valget er fremdeles mitt.

Påsken er startet, og jeg kjenner på at jeg har energi. Energien kom som ved et trylleslag forrige helg, etter at jeg var ferdig med to hektiske uker med elever. Jeg hadde nok energi til å gå en mil søndagen, og til å trene både mandag og onsdag. Jeg har nærmest danset meg gjennom dagene på jobb siste uken, med de flotteste kollegene.

 

 

 

Møtet med Mammaen til Lille Supermann på fredag gjorde meg glad i hjertet. Fordi jeg vet hun blir glad av å være sammen med meg, like mye som jeg blir glad av å være med henne. Vi gir hverandre energi. 

 

 

Frisørtimen i går ga meg også en skikkelig vitamininnsprøytning. Det er ikke bare på grunn av klippen. Det er også på grunn av møtet med den fine frisøren min. Vi har skikkelig fin kontakt. Hun gir meg inntrykk av at jeg er noe mer enn bare penger. Det er vel sånn for frisører også at noen kunder får man mer kontakt med enn med andre. Hun husker masse av det vi har pratet om. Spør om ting jeg nevnte på frisørtimen i oktober. Og på en sånn måte som BARE virker hyggelig, ikke nysgjerrig, ikke invaderende, bare veldig veldig hyggelig. Massasjestolen, samtalen og klippen var en skikkelig piff. Jeg slappet skikkelig godt av, sovnet nesten ved vasken og gikk fra å føle meg som en pjusk, flekkete, sliten høne til å føle meg som en frisk, spretten kylling… He-he…

 

Avsluttet dagen i går med besøk hos nevø, med bare fine folk.

 

Jeg kjenner jeg er glad- sånn langt inni meg 🙂

 

6 kommentarer
    1. Det er så viktig det du her skriver, om å velge gleden. Tror nok aldri jeg klarer å slutte å bekymre meg helt, men det er viktig å ha en balansegang. Noen ting kan man uansett ikke få gjort noe med og da er det meningsløst og bortkastet tid å bekymre seg. Verdifull tid som man heller kan bruke til ting som gjør en godt.

    2. Så godt å kjenne slik glede, og energi. Savner det kjenner jeg. Ja, en må velge gleden selv, eller noe å glede seg over, og jeg finner noe hver dag, men den store gleden har uteblitt en stund. Klem til deg <3

    3. Du altså! Du er så flink til å glede deg over livet og det/de du har rundt deg 🌼🌼 En egenskap og innstilling mange kan lære av. Takk for at du deler 🌼 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg